اجرای طرح ارزیابی و درجه‌بندی کیفی روغن زیتون

رئیس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار گفت: طرح ارزیابی و درجه‌بندی کیفی روغن زیتون به منظور جلوگیری از عرضه روغن‌های تقلبی زیتون در بازار برای اولین بار در کشور به اجرا گذاشته شده است.
کد خبر: ۵۶۶۸۴۸

محمد رمضانی ملک‌رودی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح به منظور تعیین سطح کیفیت و درجه‌بندی روغن زیتون و جلوگیری از عرضه روغن‌های تقلبی و غیراستاندارد در بازار بزرگ زیتون شهرستان رودبار به اجرا در می‌آید و سپس در سطح کشور تعمیم داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک گروه از کارشناسان و متخصصان برای کلاسه‌بندی (درجه‌بندی) انواع روغن‌های موجود در بازار و جلوگیری از عرضه روغن‌های تصفیه شده که فاقد ارزش غذایی است، تشکیل شده تا از فروش روغن‌های تقلبی و فروش روغن با کیفیت متفاوت و قیمت یکسان جلوگیری شود. رئیس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار گفت: شورای بین‌المللی زیتون (I.O.C) ارزیابی حسی روغن زیتون را از دهه90 میلادی در اروپا آغاز کرده است که این کلاسه‌بندی ‌اکنون در معاملات بین‌المللی نیز رعایت می‌شود و روغن‌های زیتون به روغن‌های اکسترا ورجین (روغن درجه یک)، روغن ورجین (درجه دو)، روغن درجه 3 و روغن تصفیه شده به‌عنوان روغن درجه 4 و روغن ناشی از تفاله زیتون که به روغن‌های درجه 5 تقسیم‌بندی شده و با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود، اما در ایران همه نوع روغن زیتون با یک قیمت عرضه می‌شود. وی اجرای طرح ارزیابی حسی روغن زیتون را هم به نفع تولید‌کننده و هم مصرف‌کنندگان دانست .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها