این روزها اگر مسیرتان به میدان انقلاب تهران بخورد، براحتی می‌توانید انبوه تراکت‌ها و تبلیغات «موسسات فراگیر پیام نور» را مشاهده کنید.
کد خبر: ۵۶۵۵۹۲

موسساتی که خیلی هایشان از سوی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مجوز ندارند و با تبلیغات غیر واقعی مثل «بدون کنکور وارد دانشگاه شوید» تلاش می کنند که داوطلبان ورود به دانشگاه پیام نور را به کلاس های آمادگی آزمون فراگیر جذب کنند.

جالب آن که بتازگی رئیس دانشگاه پیام نور با بیان این که فعلا تصمیمی برای برگزاری دوره های فراگیر پیام نور نداریم، تاکید کرد: موسسات فراگیر تا زمانی که زمان دقیق ثبت نام و دوره های فراگیر مشخص نشود، امکان تبلیغ برای ثبت نام داوطلبان در کلاس های آمادگی فراگیر را ندارند و هرگونه اطلاع رسانی درباره پذیرش جدید دوره های فراگیر از طریق دانشگاه پیام نور اعلام خواهد شد.

یعنی در حالی که خود رئیس دانشگاه پیام نور، برگزاری آزمون فراگیر در سال 92 را تائید نکرده و حتی منابع رشته های مختلف آزمون فراگیر هم مشخص نشده است، اما برخی موسسات با سودجویی تلاش می کنند که متقاضیان دوره های فراگیر پیام نور را به کلاس های آموزشی بکشانند که حتی منابع درسی آزمون هم معلوم نیست و اصلا احتمال دارد که به طور کلی، امسال آزمون فراگیر برگزار نشود.

تصور کنید اکنون موسسات فراگیر پیام نور در حال تعلیم سرفصل های آموزشی هستند که ممکن است به طور کلی تغییر کند و اصلا شاید امسال، آزمون فراگیری هم در کار نباشد؛ حال در این شرایط هزاران متقاضی که برای ورود به دانشگاه پیام نور در کلاس های این موسسات ثبت نام کرده اند، جز اتلاف پول و وقت، نتیجه دیگری نخواهند گرفت.

این بازاریابی های منحرف کننده، تنها به تهران و موسسات آموزش عالی آن ختم نمی شود، بلکه این اتفاق در بیشتر شهرهای ایران در حال وقوع است و حتی به صورت پیامک و ایمیل برای شهروندان ارسال می شود.

با وجود آن که این موسسات بی مجوز به طور آشکار در حال تخلف هستند و با تبلیغات غیر واقعی، متقاضیان را در دام خود گرفتار می کنند، اما مقامات قضایی با این موسسات برخورد قاطعی ندارند و همین موضع نرم باعث شده که تعداد این موسسات غیر مجاز طی سال های اخیر، افزایش قارچ گونه ای داشته باشد.

جام جم / امین جلالوند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها