وزیر امور خارجه روسیه:

هیچ معامله پشت پرده‌ای با غرب وجود ندارد

وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه هیچ معامله پشت پرده‌ای با غرب وجود ندارد به وجود اختلاف بین واشنگتن و مسکو اذعان کرد و گفت: مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 ضروری است.
کد خبر: ۵۶۲۴۹۸
هیچ معامله پشت پرده‌ای با غرب وجود ندارد

«سرگئی لاوروف» در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: مسکو هرگز تحت تاثیر شرایط کنونی، مواضع خود را در بسیاری از مسائل اساسی تغییر نمی‌دهد و در نتیجه هیچ معامله پشت‌پرده‌ای با غرب وجود ندارد.

وی بار دیگر بر عزم کشور خود برای وفاداری به وعده‌هایی که به سوریه به خصوص درباره دفاع هوایی داده است، تاکید کرد.

لاوروف تاکید کرد که توافق روسیه و آمریکا درباره سوریه همچنان پابرجاست و مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 نیز ضروری است اما با این حال هنوز توافقی با غرب در این باره صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: حزب‌الله در سوریه نمی‌جنگند بلکه از مقدسات شیعه حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین افزود که اظهارات «جان کری» وزیر خارجه آمریکا درباره «بشار اسد» و مشارکت و یا عدم مشارکت وی در دولت انتقالی با دشواری متقاعد کردن معارضین به مذاکره با نظام سوریه مرتبط است.

وی بار دیگر تاکید کرد که تصمیم اتحادیه عرب مبنی بر اعطای کرسی سوریه به ائتلاف معارضین سوریه، در برابر حل‌وفصل بحران در این کشور مانع ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد که بین واشنگتن و مسکو همچنان اختلاف وجود دارد به خصوص درباره برنامه‌های کنفرانس بین‌المللی که قرار است بزودی برگزار شود و علاوه بر آن مشارکت طرف‌ها در این کنفرانس است به گونه‌ای که مسکو اصرار دارد همه طرف‌هایی که در کنفرانس ژنو 1 شرکت داشتند به اضافه کشورهای همسایه سوریه، ایران و عربستان سعودی در این کنفرانس شرکت کنند در حالی که به نظر می‌رسد آمریکا سعی دارد تعداد شرکت‌کنندگان در این کنفرانس را به حداقل برساند و تنها کشورهای مشخصی که به داشتن روابط و حمایت از طرف‌های معارض معروف هستند در این کنفرانس شرکت کنند و چه بسا راه‌حل‌هایی که قرار است در آن ارائه شود به شکست کشانده شود.

لاوروف درباره نمایندگی معارضان سوریه در این کنفرانس نیز اظهار داشت که مسکو معتقد است مشارکت باید فراگیر و شامل همه طرف‌های معارض به استثنای گروه‌هایی که وی از آنها «افراطی و تروریستی» یاد کرد، باشد.(فارس)

newsQrCode
برچسب ها: دفاع هوایی سوریه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
2
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
۰
۰
دولتمردان ماظاهرا شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را كلا فراموش كرده اند!

نیازمندی ها