حتما برایتان پیش آمده که یک روز از خواب بیدار شوید و احساس کنید، چقدر از خانه و محل زندگی‌تان خسته شده‌اید و با خود بگویید: ای کاش به خانه جدیدی می‌رفتم، شما می‌توانید با چند تغییر ساده محیط خانه خود را گرمتر و دلچسب‌تر کنید.
کد خبر: ۵۶۰۰۲۷

از رومیزی‌‌هایی با رنگ‌های شاد و گرم استفاده کنید

میزهای سفید و شیشه‌ای اغلب، خانه را سرد و بی‌روح می‌سازند. بنابراین چنانچه شما میزهای کوچک و بزرگ خود را با رومیزی‌هایی با رنگ‌های قرمز، آبی، زرد و قهوه‌ای یا ترکیبی از آنها تزئین کنید، ظاهر خانه خود را گرمتر کرده‌اید. برای این منظور رومیزی‌های آینه کاری و چهل تکه را می‌توانید بدون صرف هزینه زیادی خودتان تهیه کنید.
همچنین رومیزی‌های قلم کار و سنتی خودمان نیز بسیار متنوع و شاد می‌باشند، البته می‌توانید به سراغ صندوق
مادر بزرگ‌ها هم بروید، چرا که معمولا چیزهای قدیمی زیبا و جالبی در میان آنها پیدا می‌شود.

 از شمع‌های تزئینی استفاده کنید

همان‌طور که می‌دانید شمع‌های زیبا و تزئینی در گوشه و کنار خانه شکل شیک و زیبایی به دکور خانه شما می‌بخشند. شما می‌توانید از شمع‌های ارزان‌قیمت استفاده کنید و یا با خرید پارافین و یک کتاب راهنمای شمع‌سازی براحتی خودتان در منزل شمع‌های تزئینی زیبایی تهیه کنید، آنها را در شمعدان‌های فانتزی گذاشته و هنگام صرف شام با همسرتان، شمع روشن کرده و محیط شاعرانه‌تری ایجاد کنید. ضمنا استفاده از چند قطره اسانس در تهیه شمع‌ها می‌تواند هوای خانه‌تان را هم خوشبو کند و هم بوی ماندگی و نا را از بین ببرد.

استفاده از تابلوهای شاد

به خاطر داشته باشید که دیوارهای سفید و لخت، محیط سرد و بی‌روحی برای خانه ایجاد خواهد کرد، بنابراین نصب چند تابلوی هنری زیبا با قاب‌هایی که با دکور منزلتان هماهنگی دارد، می‌تواند بسیار موثر باشد. چنانچه توانایی خرید دارید، می‌توانید از تابلوهای رنگ روغن هنرمندان خریداری کنید و در غیر این صورت می‌توانید در هر زمینه‌ای که هنر دارید تابلوهای گل چینی، تابلوهایی از کار دست خودتان چون پولک‌دوزی، سرمه‌دوزی و غیره تهیه کنید، ضمنا قاب کردن پارچه‌های چهل تکه هم کار هنری زیبایی خواهد شد. در نهایت در صورت عدم امکان شما می‌توانید عکس خانوادگی خود چون عکس عروسی و یا تصویر زیبایی از فرزندتان را بزرگ کنید، آن را قاب گرفته و به دیوار‌ها نصب کنید.

از راه‌های پیشنهادی دیگر، خشک کردن گل جهت تهیه تابلو است. شما می‌توانید براحتی با چیدن گل‌های زیبایی که در طبیعت می‌بینید و خشک کردن آنها در لای کتاب، آنها را روی مقوای تیره و یا پارچه مخمل سیاهی قرار دهید و با یک قاب شیشه‌ای کار زیبایی تهیه کنید. البته در مواردی از خشک کردن پروانه‌ها هم استفاده شده که البته از جانب طرفداران حیوانات شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است.

‌ درست کردن میز عکس‌

از کارهای جالب دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، تهیه یک میز یا اختصاص دادن یک کمد کوتاه یا هر چیز مورد نظر در منزل برای قرار دادن عکس‌های خاطره انگیز از خانواده‌تان است. تنها کافی است به سراغ آلبوم عکس‌هایتان بروید و چند عکس زیبا مثل عروسی‌ها، تولد‌ها و سالگرد‌ها را دستچین  کرده  و برایشان قاب تهیه کنید و پس از انداختن یک رومیزی زیبا و متناسب با قاب‌ها آنها را روی میز مورد نظرتان قرار دهید تا همه از زنده شدن خاطرات و لحظه‌های شیرین زندگی شما لذت ببرند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها