فردی که با همدستی دوستش، به بهانه فروش حواله‌های خودرو، شرکتی را در تهران راه‌اندازی و از مردم تهران و شهریار صدها میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۵۵۹۵۳۲

متهم دستگیر شده با ارائه تعدادی از حواله‌های جعلی به یک مرد و وعده پرداخت پول به او، در صدد خرید هتلش بود که ناکام ماند.

به گزارش جام‌جم، فروردین امسال مردی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار علیه دو مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: قصد خرید خودرویی را داشتم تا این‌که با دیدن آگهی یک روزنامه درباره فعالیت شرکتی در زمینه خرید و فروش خودرو، به دفتر شرکت در منطقه صادقیه تهران رفتم. پس از گفت‌وگو با مدیرعامل و شریک وی،مطلع شدم آنها خودرو پیش فروش می‌کنند و می‌توانم برای خرید خودرو، بخشی از پول را بپردازم و بقیه را هنگام انتقال سند خودرو پرداخت کنم.

وی اضافه کرد: از آنها دو خودروی سواری خریدم و چند روز بعد خودروها را تحویل گرفتم، اما از ثبت سند به نام من خبری نشد تا این که چند هفته پیش با آنها توافق کردیم حواله فروش سه خودروی وانت را هم ارائه و در روز‌های بعد پس از تحویل خودروها، همه سندها را به نام من ثبت کنند.

شاکی یادآور شد: طبق قرار، مدیرعامل شرکت حواله خودرو‌ها را تحویل داد و من هم 38 میلیون تومان به حساب همسرش واریز کردم و قرار شد هفت میلیون تومان بقیه را پس از ثبت سندها پرداخت کنم. پس از چند روز هم همراه مدیرعامل به یک دفترخانه در شهرستان آمل رفتیم و من به وی وکالت کاری دادم که مراحل انتقال سندها را انجام دهد. همان جا صاحب دفترخانه نیز به من اطمینان داد حواله‌های خودرو واقعی است و صاحب شرکت اکثر کارهای ثبتی خود را در دفترخانه او انجام می‌دهد.

وی گفت: چند روز بعد وقتی برای تحویل خودروها به شرکت خودروسازی رفتم و حواله‌ها و فاکتورهای خرید را نشان آنها دادم، متوجه شدم همه حواله‌ها جعلی است و آنها صاحب دفتر فروش خودرو را نمی‌شناسند.

با طرح این شکایت و چهره‌نگاری رایانه‌ای با دستور قضایی بازپرس ولائی‌کبریا در شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار، تحقیقات کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی برای دستگیری متهمان آغاز شد. چند روز بعد از این شکایت، فردی با حضور در مرکز پلیس علیه مردی به اتهام کلاهبرداری 245 میلیون تومانی شکایت کرد.

شاکی گفت: از مردی 245 میلیون تومان طلب داشتم، اما او قادر به پرداخت بدهی‌اش بود. تا این که چند هفته پیش به‌جای مبلغ بدهی، حواله 11 دستگاه خودرو را به من داد.

وی یادآور شد: چند روز بعد وقتی برای تحویل گرفتن خودرو به شرکت خودروسازی رفتم متوجه شدم مدارک و حواله‌های خودرو جعلی بوده و مرد بدهکار را هم پیدا نکردم.

ماموران با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری، متوجه شدند تصاویر رایانه‌ای سه متهم کلاهبردار با هم مطابقت ندارد و فقط حواله‌های جعلی ارائه شده به شاکیان، مربوط به یک شرکت خودروسازی بوده است و احتمال دارد متهمان فراری با یکدیگر همدست باشند.

با افزایش شکایت‌ها، ماموران در استعلام از شرکت خودروسازی متوجه شدند همه حواله‌هایی که به نام شرکت و مهر آن ثبت شده، جعلی بوده و متهمان فراری، افراد دیگری را هم در تهران به این شیوه فریب داده و از آنها صدها میلیون‌ تومان کلاهبرداری کرده‌اند و تحت تعقیب هستند.

در ادامه تحقیقات، مخفیگاه یکی از متهمان فراری شناسایی و وی دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه او تعدادی چک و ده‌ها حواله جعلی خرید خودرو کشف و ضبط شد.

بنابراین گزارش، تحقیقات پلیس تهران از متهمان برای شناسایی و دستگیری دیگر همدستان آنها و راز گشایی از دیگر ابعاد این پرونده ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها