افزایش تنش در روابط واشنگتن-پیونگ یانگ

تبعه آمریکایی به حبس محکوم شد

خرگزاری رسمی کره شمالی از محکومیت یک تبعه آمریکایی به حبس به مدت 15 سال به اتهام ارتکاب جنایت علیه دولت خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۳۰۱
تبعه آمریکایی به حبس محکوم شد

آسوشیتد پرس گزارش داد؛ خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: " کنت بائه " یک تبعه آمریکایی که شش ماه گذشته در مرز چین و روسیه به اتهام تلاش برای براندازی دولت کره شمالی بازداشت شد، هم اکنون به اتهام ارتکاب جنایت علیه دولت به 15 سال حبس محکوم شده که همین اقدام می تواند باعث بدتر شدن روابط واشنگتن و پیونگ یانگ شود.

این درحالی است که رسانه های آمریکایی گزارشهای خود را به گونه ای منتشر کردند که کنت بائه تنها به عنوان یک گردشگر وارد کره شمالی شده است و در پی جاسوسی و تلاش برای براندازی نظام نبوده است.

آسوشیتد پرس در ادامه می نویسد: این اولین بار نیست که با بالاگرفتن تنش ها بر سر مسئله هسته ای کره شمالی، یک فرد آمریکایی بازداشت و به اتهام تلاش برای براندازی نظام محکوم می شود.

به نوشته این رسانه آمریکایی، بائه ششمین تبعه آمریکایی است که از سال 2009 تاکنون بازداشت شده است. دیگر افراد دستگیر شده در نهایت اخراج یا آزاد شدند.

با وجود آنکه برخی از رسانه ها از احتمال محکومیت کنت بائه به اعدام خبر داده اند، وزارت خارجه آمریکا هنوز در این باره ابراز نظر نکرده است.

" جین تساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تنها از دیدار جمعه گذشته مقامات سفارت سوئد در پیونگ یانگ که حافظ منافع ایالات متحده در کره شمالی است، خبر داد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها