مشکل قهرمان آسیا برای حضور در قهرمانی باشگاه های جهان؛

عطایی: کاله ترکیب کامل ندارد

راهی که تا قهرمانی والیبال باشگاههای آسیا طی شد

بازیکنان کاله در میان برترین های قاره

شاگردان بهروز عطایی که در بازی فینال، برخلاف بازی‌های قبل حمایت پرشور تماشاگران را احساس می‌کردند، دیروز هم با درخشش نفراتی چون موسوی، زرینی، غلامی، علیزاده، پتکوویچ، قرا و قائمی با انگیزه ظاهر شدند.
کد خبر: ۵۵۸۶۱۳
بازیکنان کاله در میان برترین های قاره

تیم والیبال کاله قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد و جواز حضور در رقابت‌های جام باشگاه های جهان را به دست آورد.

شاگردان بهروز عطایی که در بازی فینال، برخلاف بازی‌های قبل حمایت پرشور تماشاگران را احساس می‌کردند، دیروز هم با درخشش نفراتی چون موسوی، زرینی، غلامی، علیزاده، پتکوویچ، قرا و قائمی با انگیزه ظاهر شدند و نمایند قطر را مانند دیگر رقیبان خود در این بازی‌ها در سه گیم متوالی شکست دادند.

الریانی‌ها که مشخص بود با آنالیز دقیق بازیکنان کاله گام به این دیدار گذاشته بودند در گیم اول رقابت نزدیکی با نماینده کشورمان داشتند، اما در نهایت اسیر دریافت های خوب بازیکنان کاله شدند و این گیم را 25 بر 22 واگذار کردند.

بازیکنان الریان قطر در گیم دوم هم سعی داشتند با کار تهاجمی‌تر جریان بازی را به سود خود پیش ببرند، اما بازیکنان کاله با یک بازی منطقی، عملکرد بهتر در دفاع روی تور و همچنین حملاتی که دریافت‌های اول حریف را با مشکل مواجه کرد، این گیم را هم 25 بر 18 از آن خود کردند. برخلاف گیم‌های اول و دوم، شاگردان بهروز عطایی در گیم سوم و از همان دقایق ابتدایی فاصله خود را با الریان قطر امتیاز به امتیاز بیشتر کردند و با برتری 25 بر 21 در این گیم و پیروزی قاطع در سه گیم متوالی، جام قهرمانی را بالای سر بردند.

این نهمین قهرمانی تیم های ایرانی در جام باشگاه‌های آسیا و نخستین قهرمانی تیم کاله بود. اولین قهرمانی نمایندگان ایران در این مسابقه‌ها سال 2002 توسط پیکان به دست آمد. این تیم طی سال‌های 2006 تا 2011 نیز 6 بار متوالی به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم صنام نیز یک بار و در سال 2004 صاحب جام قهرمانی این مسابقات شده بود.

حالا سبز و زردپوشان کاله با کسب نخستین قهرمانی خود در رقابت‌های جام باشگاه های آسیا، سهمیه شرکت در رقابت‌های باشگاه‌های جهان را از آن خود کرند؛ تورنمنتی که مهر ماه به میزبانی کشور برزیل برگزار می‌شود.کاله اگرچه در سال گذشته و در اولین حضورش در این مسابقات با کسب رده سوم به کار خود پایان داد، اما با قهرمانی در چهاردهمین دوره نشان داد که شایستگی حضور در میان بهترین های جهان را دارد و به عنوان نماینده آسیا وارد این میدان مهم می شود.

در دیگر بازی‌های دیروز تیم والیبال تایوان پاورز با پیروزی 3 بر صفر مقابل لیونینگ چین در دیدار رده‌بندی جام باشگاه‌های مردان آسیا به مقام سوم دست یافت. در دیدار پنجم، ششمی هم تیم‌های آلماتی قزاقستان و تویودا ژاپن به مصاف هم رفتند که نماینده قزاقستان به پیروزی 3 بر یک رسید. همچنین تیم گاز عراق در یک بازی پنج گیمه با نتیجه 3 بر 2 مقابل گاز هند به برتری رسید و در رده هفتم جام باشگاه‌های آسیا ایستاد. تیم‌های سهام عمان، العین امارات، ازبکستان، بشریه لبنان و مالدیو هم به ترتیب در رده‌های نهم تا سیزدهم ایستادند.

عطایی: قهرمان بودیم و قهرمان شدیم

سرمربی تیم والیبال کاله با اظهار خوشحالی از قهرمانی تیمش در باشگاه‌های آسیا گفت: کاله، قهرمان وارد مسابقه‌ها شد و قهرمان جام را بالای سر برد.

بهروز عطایی پس از کسب مدال طلای مسابقه‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا ادامه داد: از همه بازیکنانم متشکرم که زحمت کشیدند و در سخت‌ترین شرایط به ما کمک کردند. من در مجموع از عملکرد آ‌نها راضی هستم. البته فکر می‌کنم در مسابقه‌ فینال کیفیت مورد نظر را ارائه ندادند، اما در همه مسابقه‌ها خوب بودند. شرایط بازی فینال قدری استرس‌زاست و موجب می‌شود تا عملکرد بازیکنان تحت تاثیر قرار بگیرد. ما خیلی خوب کار کردیم، قهرمانی را به دست آوردیم و از این بابت خوشحال هستم.

عطایی در پاسخ به پرسشی درباره مسابقه‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان نیز گفت:‌ این مسابقه‌ها اواخر مهر در برزیل برگزار می‌شود. هنوز درباره چگونگی حضور در آن تصمیم قطعی نگرفته‌ایم. باید نشست مشترکی با مدیران باشگاه داشته باشیم و به جمع‌بندی برسیم تا چگونه در مسابقه‌های باشگاه‌های جهان شرکت کنیم.

4 بازیکن کاله در میان بهترین‌ها

کمیته برگزاری مسابقات باشگاه‌های آسیا اسامی بهترین‌های چهاردهمین دوره این مسابقات را اعلام کرد. قبل از آغاز مراسم پایانی این رقابت‌ها حمزه زرینی از ایران به عنوان با ارزش‌ترین بازیکن انتخاب شد. امتیاز آورترین بازیکن سانچز از الریان قطر، بهترین زننده سرویس فرهاد قائمی از کاله مازندران، بهترین اسپکر هوان چن فنگ از چین تایپه، بهترین دفاع محمد موسوی از کاله، بهترین پاسور پتکوویچ از کاله و بهترین لیبرو لونگ فان وی از چین معرفی شدند.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها