رئیس‌جمهور تاکید کرد:

فعال کردن ظرفیت کشاورزی و معادن کشور

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید دست به دست هم داده و ظرفیت بزرگ کشاورزی و معادن کشور را فعال کنیم، خاطرنشان کرد: فعال کردن ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی می‌تواند کشور را در سطحی بالا اداره کرده و جایگزین خوبی برای فروش نفت باشد تا با استفاده از آن، از فشارهای سیاسی مستکبران نیز خارج شویم.
کد خبر: ۵۵۸۱۸۱
فعال کردن ظرفیت کشاورزی و معادن کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز(یکشنبه) در جریان برنامه‌های سفر به استان آذربایجان شرقی در کارگروه‌های تخصصی بخش کشاورزی و معدن این استان ضمن تقدیر از همه تلاشگران در این بخش‌های استان گفت: ما همه یک ماموریت داریم و باید با کار و تلاش کشور را به جلو ببریم.

هیچ ضعف و فقری از لحاظ منابع طبیعی نداریم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشور ما به فضل الهی هیچ ضعف و فقری از لحاظ منابع طبیعی ندارد، اظهار داشت: تجربه نشان داده که در هر قسمتی متمرکز شده ایم، سرعت پیشرفت در آن بخش چندین برابر شده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تمرکز دولت امروز در حوزه کشاورزی و معدن است، تصریح کرد: آذربایجان شرقی و مردم این خطه همواره در تمامی زمینه‌ها خط شکن بوده اند و امروز از مسئولان، مدیران و کارشناسان این استان می‌خواهم تا با کار و تلاش خستگی ناپذیر در 2 ستاد کشاورزی و معدن استان به گونه‌ای فعالیت کنند که طی چند سال ظرفیت‌های کشاورزی، اکتشاف و استخراج مواد معدنی در این استان گسترش یابد.

وی افزود: در شرایطی که نفت تبدیل به ابزار سیاسی در دست دشمنان شده است، باید با توسعه کشاورزی و فعال کردن بخش معدن بتوانیم جایگزین مناسب را ایجاد کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه کشاورزی پایه اقتصاد کشور بوده و نباید به گونه‌ای باشد که کشاورزان به خاطر پیچ و خم‌های اداری و مشکلات مالی معطل بمانند، ادامه داد: ما می‌توانیم با همدلی، همکاری و کار و تلاش بازارهای جهانی را فتح کنیم.

ریس جمهور با بیان اینکه در آذربایجان باید حرکتی جهشی، حماسی و انقلابی در زمینه‌های گوناگون از جمله کشاورزی و معدن صورت گیرد، گفت: آذربایجان این ظرفیت را دارد که به لوکوموتیوی برای حرکت کل کشور در مسیر رشد و پیشرفت مبدل شود.

در این جلسه بیگی استاندار آذربایجان شرقی گزارشی در خصوص چگونگی پیشرفت اقدامات در طرح توسعه کشاورزی و برنامه‌های آتی برای توسعه این بخش ارائه کرد. همچنین وی طرح‌های معدنی استان و برنامه‌های پیش رو برای بهره برداری از ظرفیت‌های معدنی این منطقه را تشریح کرد.

در جلسه کارگروه‌های تخصصی کشاورزی و معدن همچنین پیشنهاداتی در خصوص اختصاص تسهیلات مورد نیاز برای توسعه در بخش کشاورزی و تامین نیازهای اعتباری و معافیتهای مالیاتی برای کشاورزان و نیز پیشنهاداتی در زمینه تجهیز و توسعه بخش معدن در بخشهای مختلف اکتشاف، استخراج، ایجاد و توسعه واحدهای کانه آرایی و فراوری صنایع معدنی و ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های لازم برای معادن استان ارائه شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین در جلسه کارگروه‌های تخصصی کشاورزی و معدن استان آذربایجان شرقی از طرف صنعتگران، بازاریان و قالیبافان تبریز یک تابلو فرش که تصویر دکتر احمدی‌نژاد در آن بافته شده بود به پاس تلاش‌ها و پشتیبانی‌های وی از تولید در کشور به رئیس‌جمهور اهداء شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها