آمار بیکاری در فرانسه و اسپانیا رکورد شکست

رادیو بین المللی فرانسه گزارش داد، اوضاع بازار کار در اسپانیا بهبود نیافته وشمار بیکاران در این کشور به رقمی تاریخی رسیده است.
کد خبر: ۵۵۷۳۵۸
آمار بیکاری در فرانسه و اسپانیا رکورد شکست

به گزارش واحد مرکزی خبر، حدود 27 درصد جمعیت فعال اسپانیا یعنی حدود شش میلیون نفر بیکارند. مقامات اسپانیا ضمن «غمبار» توصیف کردن این وضع اعلام کرده اند برای اینکه اسپانیا بار دیگر به کشور فرصت ها برای همه تبدیل شود همه تلاش خود را به کار خواهند بست.

اسپانیا در رکود کامل اقتصادی به سر می برد و صندوق بین المللی پول اعلام کرده است این کشور تا قبل از سال دو هزار و پانزده از این وضع کمر راست نخواهد کرد.

 اسپانیا هرگز شاهد شش میلیون بیکار نبوده است. در این بین افراد بالای پنجاه سال و جوانترها بیش از دیگر اقشار اسپانیا با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند. بیکاری در بین جوانان اسپانیایی به رقم وحشتناک پنجاه و هفت درصد رسیده است.

 دو اتحادیه صنفی اصلی اسپانیا بر این باورند که دولت این کشور باید سیاست اقتصادی خود را به طور کامل تغییر دهد در غیر این صورت، به گفته این اتحادیه ها این احتمال وجود دارد که تا پایان سال جاری میلادی شمار بیکاران اسپانیایی از رقم هفت میلیون نفر فراتر رود.

 مورد به شدت نگران کننده دیگر افزایش شمار بیکاران بلندمدت در اسپانیاست. در حال حاضر سه میلیون و 500 هزار اسپانیایی جزء بیکاران بلندمدت محسوب می شوند. این افراد بیش از یک سال است که به دنبال کار می گردند. هم اکنون 11 میلیون اسپانیایی زیر خط فقر زندگی می کنند.

آمار بیکاری در فرانسه رکورد شکست

شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد: آمار افراد بیکار در فرانسه به سه و دو دهم میلیون نفر رسیده است.

به گزارش این شبکه آمار اعلام شده درباره نرخ بیکاری در فرانسه تاکنون سابقه نداشته است و از آن به عنوان بالاترین آمار در تاریخ این کشور یاد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها