نرخ بیکاری همچنان رو به رشد است

افزایش 3.5 میلیون نفر بیکار در جهان

سازمان جهانی کار اعلام کرد

گسترش بحران بیکاری در اتحادیه اروپا

سازمان جهانی کار با اعلام بلاتکلیفی 7.5 میلیون جوان اروپایی و گسترش بحران بیکاری در اتحادیه اروپا خواستار اقدام فوری کشورها برای تامین حداقل تضمین‌های لازم برای اشتغال جوانان شد.
کد خبر: ۵۵۱۷۵۰
گسترش بحران بیکاری در اتحادیه اروپا

سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره بحران اشتغال جوانان و گسترده شدن بیکاری در اتحادیه اروپا اعلام کرد: این سازمان آماده است تا از طریق همکاری با کمیسیون های اروپا برای حمایت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، حداقل تضمین های لازم برای اشتغال جوانان را پیگیری کند.بر پایه این گزارش، ILO می گوید برقرار شدن حداقل تضمین های لازم برای جوانان در کاهش بیکاری می تواند در جلوگیری از دلسرد شدن جوانان موثر واقع شود. طبق طرح سازمان جهانی کار کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید اقداماتی را انجام دهند که طی آن اطمینان حاصل شود جوانان تا سن 25 سالگی می توانند از استخدام با کیفیت خوب برخوردار شوند.

در حال حاضر حدود 7.5 میلیون جوانان اروپایی نه در استخدام جایی هستند و نه اینکه در سایر بخش ها از جمله آموزش و پرورش مشغولند. بنابراین برقرار شدن حداقل تضمین های لازم می تواند به آنها کمک کند تا بتوانند دوباره به بازار کار متصل شوند. در اروپا برای اولین بار کشورهای اسکاندیناوی (دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد) توانستند حداقل تضمین های لازم برای اشتغال جوانان را پیاده سازی کنند و پس از آن نیز کشورهایی مانند اتریش، آلمان، هلند و لهستان برنامه های مشابهی را اجرا کردند.

یک مطالعه در سال 2011 در کشور سوئد انجام شد که نشان داد جوانان بیکار در سن 24 سالگی که از تضمین شغلی بهره مند هستند سریع تر از دیگران می توانند کار پیدا کنند. در کشور فنلاند نیز نشان داده شد که ایجاد اشتغال برای جوانان از طریق ارائه آموزش می تواند موثر باشد.

در اتریش 63 درصد از جوانان که در یک طرح تضمین مشابه در سال 2010 شرکت کرده بودند توانستند ظرف مدت یکسال با نحوه ورود به بازار کار آشنا شوند. برآوردهای سازمان جهانی کار نشان می دهد بر اساس اندازه و جمعیت کشورها و نیروهای واجد شرایط ورود به بازار کار، هزینه های تضمین شغلی می تواند به میزان 0.5 تا 1.5 درصد از تولید ناخالص داخلی کشورها باشد.

سازمان جهانی کار در اجلاس سالیانه ژوئن 2012 قطعنامه ای را به تصویب رساند که طی آن خواستار اقدام فوری کشورها برای مقابله با بحران بیکاری جوانان شده بود. این قطعنامه اقداماتی را در 5 حوزه سیاست های کلان اقتصادی، استخدام، سیاست های بازار کار، کارآفرینی جوانان و حقوق دنبال می کند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها