گرایش به زیبایی و زیبا‌تر شدن همواره وجود داشته است و جواهرات نقش عمده‌ای در این میان دارند. با رعایت نکات و به کارگیری روش‌هایی خاص می‌توان همیشه آن‌ها را به زیبایی و جذابیت روز نخستشان حفظ کرد.
کد خبر: ۵۵۶۹۳۷

 

 

نگهداری طلا و جواهرات

- هنگام حمام گرفتن یا شست‌وشوی دستهـا، جـواهرآلات خـود را در بیاورید. چون صابون سبب ایجاد لایه نازک روی جواهرآلات می‌شود.

- با جواهرات آشپزی نکـنیـد زیـرا گـرمای شـدید و روغــن موجب صدمه زدن به نگین جواهرات می‌شود.

- فلزات قیمتی را تنها با یک پارچه ویژه پرداخت یا پارچه نمدی پاک کنـیـد زیـرا حوله یـا پارچه به خاطر آن کـه گـرد و غبـار را در خــود نگه میدارنـد باعث خراش برداشتن جواهرات می‌شوند.

- جواهرات را از ضربه، مواد شیمیایی، نور خورشید و گرمای شدید محافظت کنید.

- در استخر جواهرات خود را درآوریـد زیـرا کـلـر سبب تغییر رنگ یا شل شدن نگین‌ها می‌شود.

- جواهرات را به منظور جلوگیری از خراشیده شدن به طور مجزا نگهداری کنید.

- نگهداری نقره در یک کیسه در بسته کدر شدن آن را به تعویق می‌انــدازد اما هیچ گاه مروارید را درون کیسه پلاستیکی در جایی قرار ندهید.

- بهترین روش تمیز کردن جواهرات استفاده از آب و صابون اندک به همراه یـک مـسـواک نرم است.

 

تمیز کردن طلا

- مقداری مایع ظرفشویی در آب بریزید و روی اجاق گرم کنید. وسایل طلایی را درون آب قرار دهید و با مسواک برس بزنید. سپس با آب داغ بشویید، خشک کنید و با جیر جلا دهید.

- مقداری خمیر دندان را به همراه مسواک روی جواهرات مالش دهید و سپس طلا‌ها را کاملا شسته، خشک کنید.

- با مقداری آبلیمو و کمی مایع ظرفشویی طلاهای خود را جلا دهید.

- طلا‌ها را در الکل ۹۰ درجه بخیسانید و مدت دو تا سه ساعت‌‌ رها کنید. سپس با پارچه پشمی آن را خشک و براق کنید.

 

تمیز کردن نقره

اگر انگشتر نقره شما به هر دلیلی مثلا مجاورت با مایع سفید کننده (وایتکس) سیاه شد ناراحت نباشید، آن را مدتی داخل آبنمک غلیظ بیندازید، سپس چند دقیقه‌ای آن را محکم روی پرزهای فرش بکشید؛ مثل اول سفید می‌شود.

اگر گردنبند یا انگشتر نقره‌ای شما کدر شده است، باید آن‌ها را مدتی در آب لیمو بگذارید و سپس با آب گرم بشویید و بعد با یک تکه پارچه جیر آن‌ها را جلا دهید.

راه دیگر برای پاک کردن نقره این است که یک ظرف به حجمی که بتوان نقره‌ها را درون آن قرار داد تهیه کنید و مقداری سرکه در آن بریزید؛ ظرف را روی شعله گاز بگذارید تا بجوشد و بعد نقره‌ها را بیرون آورده، با آب بشویید و خشک کنید.

>> شبکه آموزش سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها