امکان ادامه تحصیل ترک تحصیلی‌ها در مدارس روزانه

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت : دانش آموزان ترک تحصیل کرده ای که مشمول خدمت نظام وظیفه نشده اند ، از سال تحصیلی آینده می توانند در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.
کد خبر: ۵۵۶۸۰۳
امکان ادامه تحصیل ترک تحصیلی‌ها در مدارس روزانه

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود: حداکثر سن این دانش آموزان برای پایه اول متوسطه 18 سال و پایه دوم متوسطه و بالاتر 20 سال تمام است.

وی افزود: دستورالعمل ادامه تحصیل این دانش آموزان به ادارات آموزش و پرورش استانها ابلاغ شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش منطقه، نسبت به ثبت نام و ادامه تحصیل اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت:پیش از این دانش آموزان ترک تحصیل کرده مجبور به ادامه تحصیل در مدارس شبانه و یا بزرگسالان بودند.

راه‌اندازی مدارس جامع در استان‌ها

وی از راه اندازی مدارسی به عنوان مدارس جامع در استانها، از سال تحصیلی آینده خبر داد و افزود: در این مدارس دانش آموزان رشته‌های نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش در کنار هم تحصیل می‌کنند.

سحرخیز گفت: این مدارس امکان دسترسی همه دانش آموزان به هنرستانهای فنی حرفه‌ای و کاردانش را که معمولا در حاشیه‌های شهر‌ها بود، امکان پذیر خواهد کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از تامین نیروی هنرآموز هنرستانها خبرداد و افزود: براساس تفاهم نامه با دانشگاه شهید رجایی، فارغ التحصیلان رشته‌های فنی این دانشگاه به مدت سه سال به عنوان دبیر فنی در هنرستان‌ها فعالیت خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها