دریاچه ارومیه با3 متر کسری آب رو‌به‌روست

معاون سازمان محیط زیست با بیان این‌که اکنون حدود سه متر کسری آب در دریاچه ارومیه نسبت به متوسط طولانی‌مدت وجود دارد، گفت: زمانی دریاچه ارومیه در شرایط عادی قرار خواهد گرفت که ارتفاع آب این دریاچه به 1274 متر برسد.
کد خبر: ۵۵۴۰۶۶

به گزارش فارس، مسعود باقرزاده کریمی اظهار کرد: دریاچه ارومیه در مقایسه با گذشته در شرایط مطلوب‌تری قرار دارد.

معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق در امور آب‌های داخلی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به متوسط طولانی‌مدت پایین‌تر است، اما پیشرفت سطح آب دریاچه ارومیه همیشه با مدت مشابه در سال قبل از آن سنجیده می‌شود.

وی بیان کرد: ‌در مقایسه به عمل آمده از سطح آب دریاچه ارومیه در اسفند سال 91 نسبت به اسفند سال 90، مشخص شده است که دریاچه ارومیه هم‌اکنون نسبت به گذشته در شرایط مطلوب‌تری است.

معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق در امور آب‌های داخلی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست بیان کرد: از آنجایی که میزان بارندگی امسال نسبت به دوره‌های پیشین مناسب‌تر بود، می‌توان پیش‌بینی کرد که وضع دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته با شرایط وخیم‌تری مواجه نشود.

باقرزاده کریمی اضافه کرد: هم‌اکنون ارتفاع آب دریاچه ارومیه 8‌/‌1271 متر است که نسبت به متوسط طولانی‌مدت حدود سه متر کسری آب در این دریاچه وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها