ابلاغ تسهیلات 12.5 میلیون تومانی مسکن روستایی

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن از ابلاغ پرداخت تسهیلات 12.5 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی از سوی بانک مرکزی خبر داد و گفت: مشکلات پرداخت این تسهیلات برطرف شده است.
کد خبر: ۵۵۲۹۶۱

عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با فارس، گفت: این تسهیلات ساخت مسکن روستایی مربوط به برنامه سال 91 است که پرداخت آن از امسال آغاز می‌شود، بنابراین طبق قانون باید در سال جاری نیز 15 درصد به سقف تسهیلات 12.5 میلیون تومانی اضافه شود. کارمزد این تسهیلات 5 درصد است.

وی اضافه کرد: براساس قانون باید سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری به 14 میلیون و 300 هزار تومان برسد اما با پیشنهادی که ارائه خواهیم کرد سعی خواهد شد سقف تسهیلات به 15 میلیون تومان برسد.

براساس مصوبه اولیه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، سالانه 15 درصد باید به سقف تسهیلات مسکن روستایی افزوده شود تا سالانه 200 هزار مسکن روستایی نوسازی شود.

این تسهیلات ابتدا با وام پنج میلیون تومانی شروع شد اما از سال 88 تاکنون افزایش سنواتی این تسهیلات انجام نشده بود که در آخرین جلسه شورای عالی مسکن سال 90 پیشنهاد شد که سقف تسهیلات سال 90 افزایش پیدا کند که مورد تائید رئیس‌جمهور هم قرار گرفت بنابراین 200 هزار سهمیه سال 90 و 50 هزار واحد سهمیه باقیمانده سال 89، تسهیلات 12.5 میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها