رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج استان کرمان گفت: 1800 نفر از شهروندان فهرج با نکات بهداشتی برای تولید شیر سالم و راه‌های جلوگیری از بیماری‌های دامی آشنا شدند.
کد خبر: ۵۵۱۶۲۱

مهدی بمان‌دشتی افزود: شبکه دامپزشکی فهرج طی سال گذشته در سطح 51 روستای شهرستان اقدام به برگزاری کلاس آموزشی کرده که بیش از 1800 نفر از مردم با نکات بهداشتی برای تولید شیر سالم و راه‌های جلوگیری از بیماری‌های دامی آشنا شدند.

وی گفت: گاهی بیماری‌های دامی ضررهای مالی زیادی به اقتصاد دامداران و به تبع آن اقتصاد جامعه وارد می‌کند که آشنایی دامداران با این بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری از آنها و همکاری با شبکه دامپزشکی شهرستان نقش موثری در پیشگیری در شیوع بیماری‌ها با هزینه پایین ایفا می‌کند.

بمان‌دشتی افزود: ناآگاهی مردم در مورد بیماری‌های دامی سبب غفلت از انتقال این بیماری‌ها به انسان و به خطر انداختن سلامت می‌شود که با اطلاع‌رسانی و آموزش می‌توان به آسانی با این بیماری‌ها مبارزه و سلامت انسان‌ها و به تبع آن سلامت جامعه را حفظ کرد.‌‌/‌ فارس

از سرگیری مجدد ترانزیت سوخت از مرز‌های پرویز خان و خسروی

فرماندار قصرشیرین از آغاز دوباره ترانزیت سوخت و تردد تانکرهای سوخت رسان عراقی و ایرانی از مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان از امروز (شنبه 17 فروردین) خبر داد.

حسین پروین افزود: ورود و خروج تانکرهای سوخت رسان از مرزهای این شهرستان در تعطیلات نوروزی (سی اسفند 91 تا شانزدهم فروردین 92) به‌طور کامل ممنوع شده بود.

وی تاکید کرد: این تصمیم با توجه به حجم بالای تردد خودروهای سواری و شخصی مسافران و مهمانان نوروزی در محورهای ارتباطی این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی و به منظور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای اتخاذ شده بود.

پروین اظهار کرد: ممنوعیت تردد تانکرهای ترانزیت حامل سوخت، در کنترل و نظم ترافیک جاده‌ای و رضایتمندی مسافران و گردشگران نوروزی نقش مهمی داشت و موجب کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای شد.

شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه و با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق، دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی با این کشور است. / ایرنا

جاده کرج - چالوس امروز یکطرفه است

معاون پلیس راه استان البرز گفت: به منظور روان‌سازی و تخلیه بار ترافیکی، جاده کرج - چالوس امروز هفدهم فروردین در مسیر شمال به جنوب یکطرفه می‌شود.

سرهنگ رضا اکبری گفت: این محدودیت ترافیکی از ساعت 15 تا 24 امروز از منطقه دزدبن مرزن‌آباد به سمت کرج اعمال خواهد شد. چنانچه بار ترافیکی درمحور یاد شده در ساعات تعیین شده کم نشود، ساعت محدودیت افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: در این مدت تردد انوع تریلر و کامیون در محور کرج - چالوس ممنوع است. ممنوعیت تردد موتورسیکلت نیز تا پایان محدودیت در محور کرج ـ چالوس و بالعکس ادامه دارد.

پلیس راه پیش از این اعلام کرده بود که جاده‌های هراز و چالوس در آخرین روز تعطیلات نوروزی از ساعت 15 یکطرفه می‌شود. ‌/‌ایرنا

ساماندهی آهن‌فروشان اردبیل

شهردار اردبیل گفت: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل تلاش کردیم تا مشکل انتقال میدان آهن‌فروشان اردبیل به خارج از شهر را با واگذاری 34 هکتار زمین به شهرداری حل کنیم.

صدیف بدری افزود: ما براساس این مجوز زمین مورد نیاز را تحویل گرفته و طراحی مورد نظر برای انتقال میدان آهن‌فروشان را به محل جدید با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌دهیم.

وی با یادآوری این‌که موضوع حمل نخاله‌های ساختمانی و اهمیت آن کمتر از زباله نیست، تصریح کرد: با توجه به مشکلات بهداشتی و ایجاد منظر بد شهری سعی کردیم در حمل و دفع این پسماندها راهکار مطلوب و مناسب را پیش‌بینی کنیم. شهردار اردبیل یادآور شد: ما معتقدیم راه‌اندازی آژانس‌های حمل خاک و نخاله و صدور مجوز لازم از سوی اماکن و اصناف به افراد صلاحیت‌دار می‌تواند مشکلات ترافیکی را برطرف و بسیاری از معضلات را نیز بسرعت حل کند.‌/‌فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها