معاون عمرانی استاندار بوشهر اعلام کرد؛

خدمت رسانی به گردشگران در چهل و پنج کمپ اسکان

موج بازگشت مسافران نوروزی از 14 فروردین

افزایش 12 درصدی تردد در جاده‌های کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش 12 درصدی تردد در جاده‌های کشور در طرح سفرهای نوروزی 92 خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۳۸۴
افزایش 12 درصدی تردد در جاده‌های کشور

شهریار افندی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی  در گفت‌وگو با ایسنا گفت: 122 میلیون و 200 هزار و 736 نفر از طریق حمل و نقل عمومی و خصوصی از ابتدای طرح سفرهای نوروزی ( 24 اسفند ما تا پایان روز 13 فروردین) جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: سهم جابه‌جایی جاده‌ای طی این مدت با ضریب اشغال 70 درصد توسط وسایل نقلیه عمومی سنگین و سبک انجام شده است.

افندی‌زاده افزود: آمار جابه‌جایی کشور توسط وسایل نقلیه عمومی در بخش‌های مختلف هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای 94 درصد از جابه‌جایی‌های در سفرهای نوروزی امسال سهم حمل و نقل جاده‌ای، دو درصد سهم بخش ریلی، یک درصد سهم بخش هوایی و سه درصد نیز سهم سهم بخش دریایی بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: از ابتدای طرح سفرهای نوروزی تا پایان 13 فروردین ماه بیشترین تردد در استان‌های مازندران، البرز، گیلان، فارس، تهران و قم انجام شده است.

وی با بیان این‌که در روز سیزدهم فروردین بیشترین ترددها در استان‌های مازندران، البرز، گیلان، فارس، اصفهان و خراسان رضوی بوده است، گفت: سهم جابه‌جایی مسافران توسط وسایل نقلیه عمومی 12 درصد و 88 درصد نیز سهم وسایل نقلیه سبک بوده است.

افندی‌زاده از هشت فروردین ماه به عنوان پرترددترین روز در طرح سفرهای نوروزی نام برد و ادامه داد: روزهای نهم، هفتم، ششم و پنجم فروردین در رتبه‌های بعدی بیشترین تردد روزانه در جاده‌های کشور قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به کاهش هفت درصدی سوانح جاده‌ای در ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: در سه روز پایانی سفرها مردم با صبر و حوصله بیشتر در جاده‌ها تردد کنند تا همچنان شاهد کاهش آمار سوانح جاده‌ای نسبت به سال گذشته در این ایام باشیم.

موج بازگشت مسافران نوروزی از 14 فروردین

وی به موج بازگشت مسافران نوروزی از امروز - چهاردهم فروردین - اشاره کرد و گفت: تمامی نیروهای سازمان راهداری، امداد و هلال احمر و نیروهای راهنمایی و رانندگی درصدد هستند با کنترل هر چه بیشتر و بهتر جاده‌ها پایان سفر خوبی را برای هموطنان رقم بزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها