توسط محققان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

دوربینی که رانندگان معتاد را به پلیس معرفی می کند

توقیف 77دستگاه خودروی متخلف در استان سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از توقیف 77 دستگاه خودروی رانندگان متخلف در محور تهران - مشهد در محدوده این استان طی ایام تعطیلات نوروز خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۹۸۶
توقیف 77دستگاه خودروی متخلف در استان سمنان

سردار محمدرضا میرزایی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در محل فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان ضمن اشاره به توقیف77 دستگاه خودروی رانندگان متخلف در محور تهران - مشهد در محدوده این استان اظهار داشت: انجام حرکات مخاطره آمیز، نداشتن گواهینامه و بیمه نامه و ... از عوامل اصلی در توقیف خودروها است.   

وی با بیان اینکه این خودروها به دلیل تخلفات حادثه ساز توسط پلیس توقیف شده اند، افزود: انجام دو تخلف همزمان حادثه ساز مهمترین عامل برخورد پلیس و توقیف خودروها بوده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در مدت مشابه نوروز 91 در این محور 328 دستگاه خودرو توقیف شده بود، اظهارداشت: عامل کاهش 76 درصدی آمار توقیف خودروها همکاری بسیار گسترده مردم با پلیس، رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان و نیز حضور مقتدرانه پلیس در راههای استان سمنان در قالب طرح نوروزی بوده است.

سردار میرزایی از هموطنان به خاطر رعایت قوانین و مقررات تقدیر و اظهار امیدواری کرد: با تداوم رعایت قوانین و مقررات در ادامه تعطیلات شاهد کاهش حوادث رانندگی در راه های این استان طی ایام نوروز باشیم.

وی اجرای طرح کنترل ترافیکی و امنیت انتظامی روز طبیعت، فعال کردن گشت های آشکار و نامحسوس، انجام گشت هوایی برای کنترل ترافیک، آموزش سرایداران و نگهبانان ادارات و انجام تست اعتیاد رانندگان مشکوک به مواد مخدر، به کارگیری حداکثر توان جهت کنترل سرعت های غیر مجاز در سطح محور و اعطای نمره منفی به رانندگان متخلف را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز عنوان کرد.

سردار میرزایی تصریح کرد: به عموم شهروندان اطمینان خاطر می دهیم که تمام توان خود را برای افزایش امنیت و برخورد قاطع با هنجار شکنان و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی به کار خواهیم گرفت.

فرمانده انتظامی استان سمنان اظهارداشت: تمام راه های استان به ویژه محور تهران-مشهد در محدوده این استان دارای ترافیک سنگین و به تدریج نیمه سنگین و روان است.

وی به رانندگان توصیه کرد در بازگشت از سفر زودتر حرکت کرده و زمان حرکت را به ساعات پایانی تعطیلات موکول نکنند و در مسیر به توصیه های پلیس راه نیز توجه جدی کنند.

سردار میرزایی، محور تهران - مشهد در محدوده این استان را بزرگراه دانست و افزود: حداکثر سرعت در این محور 110 کیلومتر است و عوامل پلیس راه با توجه به وجود دوربین های ثابت و متحرک با رانندگانی که از سرعت قانونی تخطی کنند برخورد می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان گفت: شعار امسال نیروی انتظامی «نوروز پرنشاط با رعایت قانون و احترام به دیگران» است و پیشگیری از وقوع جرایم و برخورد قانون با مجرمان، ارتقای احساس امنیت برای شهروندان و اجرای قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی به ویژه در محورهای مواصلاتی از جمله اهداف نیروی انتظامی است.

وی اعلام کرد: حجم ترافیک و سفرهای نوروزی در استان در تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال قبل 15 تا 20 درصد افزایش یافته است.

سردار میرزایی تاکید کرد: رعایت سرعت مطمئن، بستن کمربند ایمنی، رعایت فاصله طولی با خودرو مقابل و حفظ خونسردی و توقف در مناطق پیش بینی شده و خارج از سطح معابر، استفاده از راهنما به هنگام توقف و یا ورود به محور فرعی و ... برای پرهیز از حوادث ضروری است.

بیش از 550 کیلومتر از مسیر یک هزار کیلومتری تهران - مشهد از استان سمنان می گذرد و نیروهای پلیس راه با تقویت تیم ها و پایگاه ها در طرح نوروزی و کنترل ترافیک، بر ایمنی تردد خودروها نظارت کامل دارد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها