درباره صدا

ایوان بهاران را در رادیو گفت‌وگو بشنویم

نوروز امسال قرار است استودیوی پخش رادیو گفت‌وگو حس و حال متفاوتی را تجربه کند.
کد خبر: ۵۴۹۸۸۶

«ایوان بهاران» که از اول تا سیزدهم فروردین مهمان مخاطبان این شبکه رادیویی است، با ساختاری بسیار متفاوت نویدبخش تحولی محسوس در کنداکتور عیدانه و سال جدید برای این شبکه رادیویی خواهد بود.

این ویژه برنامه در دو بسته 12 تا 15 و 17 تا 20 مهمان مخاطبان رادیو گفت‌وگو است و فریبا رمضان‌پور به‌عنوان گوینده در کنار سارا فرجی و فرهاد دهنوی در این برنامه حضور دارد.

به گفته سردبیر «ایوان بهاران»، این ویژه برنامه در قالب دو بخش مجزا با عنوان «دور میز کلمات» و «دور میز گفت‌وگو» روانه آنتن خواهد شد.

سارا فرجی می‌گوید: گفت‌وگو با افراد خاصی چون مرتضی طلایی، رامین مهمانپرست، اسدالله بادامچیان و حبیب‌الله عسکراولادی بخش اصلی دور میز گفت‌وگو را شامل می‌شود. همچنین دور میز کلمات با اجرای رشید کاکاوند با افراد برجسته حوزه ادبیات صحبت می‌کند.

ویژه برنامه نوروزی رادیو گفت‌وگو از رسالت خبررسانی این شبکه تخصصی غافل نیست. فرجی در این باره می‌گوید: هر یک از میزهای این برنامه مختص دو حوزه فرهنگ و هنر و سیاست است و در این سه ساعت خبرهای لحظه به لحظه رویدادهای روز توسط گویندگان خبر رادیو گفت‌وگو که در کنار ما حضور خواهند داشت، اطلاع‌رسانی می‌شود.

از ویژگی‌های بارز این برنامه حضور چهره‌های صاحب نام عرصه فرهنگ و هنر و گپی صمیمی و خودمانی با آنهاست. این ویژگی در دیگر برنامه‌های گفت‌وگومحور این شبکه چندان ملموس نیست.

تنوع آوایی و ریتم تند موسیقایی از دیگر شاخصه‌های این برنامه است که با کمک ذوق و سلیقه تهیه‌کننده‌اش فضایی متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های این شبکه را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد.

فرهاد دهنوی پیش از این نیز تهیه ویژه‌برنامه نوروز رادیو گفت‌وگو را عهده‌دار بوده که به لحاظ ساختار و ریتم و همچنین یکی از پرشنونده‌ترین برنامه‌های سال گذشته مورد انتخاب قرار گرفت.

اما ویژه برنامه‌ نوروزی رادیو اندیشه‌ها در دو بخش زنده روی آنتن می‌رود.

«همنشینی با بهار» ساعات عصرگاهی مخاطبان رادیو گفت‌وگو را پر می‌کند و شامل بخش‌های ورزشی، ادبی، موسیقایی و هنری است.

قسمت دوم این برنامه زنده نیز همچون «ایوان بهاران» دربرگیرنده ساختاری نرم و ریتمی سیال است و گفت‌وگوها در این بخش از فرم پرسش و پاسخ صرف خارج شده و رویکردی دوستانه به خود گرفته است.

سارا فرجی می‌گوید: امسال هم مانند سال گذشته مهمانان ویژه‌ای داریم. اکبر صحرایی برگزیده جایزه جلال آل‌احمد به عنوان مجری- کارشناس در کنار رشید کاکاوند در این برنامه حضور دارد؛ همچنین یک بخش موسیقی آیینی داریم که هوشنگ جاوید، کارشناس مجری آن است. تلاش می‌کنیم با بهاءالدین خرمشاهی و میرجلال‌الدین کزازی نیز صحبت کنیم و گفت‌وگو با این دو استاد صاحب‌نام در کنداکتور برنامه گنجانده شده است.

آزاده خواجه‌نصیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها