الحاق منطقه توس به محدوده شهری مشهد

براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی، منطقه توس به محدوده منفصل شهری زیر نظر شهرداری مشهد ملحق شد.
کد خبر: ۵۴۹۸۳۸

به گزارش فارس، استاندار خراسان رضوی در حاشیه بازدید از محدوده آرامگاه فردوسی با تاکید بر این موضوع که از این پس منطقه توس زیر نظر شهرداری مشهد است و باید توجه بیشتری نسبت به آبادانی و زیباسازی این محدوده شود، گفت: شهرداری مشهد باید نسبت به رسیدگی و ساماندهی در حوزه‌های مختلف مانند زیباسازی و ترمیم بافت فرسوده این منطقه هرچه سریع‌تر اقدام کند.

محمدحسین فروزانمهر با اشاره به بافت فرسوده منطقه اطراف آرامگاه فردوسی و شهر توس خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم شهرداری در این منطقه، جلوگیری از ساخت‌وسازهای بی‌رویه و بدون برنامه است.

وی تاکید کرد: اکنون این منطقه یکی از جاذبه‌های تفریحی و توریستی استان محسوب شده و شهرداری باید با نگاهی خاص در جهت آبادانی و آماده شدن زیرساخت‌های رفاهی آن کوشا باشد.

فروزانمهر یادآور شد: هرگونه ساخت‌وساز در این منطقه باید کنترل شده باشد و کنترل صدور پروانه‌های ساختمانی در منطقه، جزو الزامات کار مسئولان قرار داده شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن تاکید بر رعایت هرچه بیشتر نظافت در منطقه تشریح کرد: حفظ بهداشت محیط و رعایت نظافت این منطقه باید به عنوان یکی از اساسی‌ترین اصل‌ها در جهت رفاه بازدید‌کنندگان در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مورد توجه در منطقه باید بحث انتقال سکونت‌ها از این منطقه باشد و شهر توس باید به یک قطب گردشگری در منطقه تبدیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها