دشمنان چرا و چگونه علیه فرهنگ حجاب و عفاف زنان ایرانی توطئه می‌کنند؟

کینه مهندسی‌ شده علیه زنان ایرانی

قلب بی‌کینه کیمیاست

وقتی یکی از افراد خانواده مثل خواهر یا برادر، شما را ناراحت و احساساتتان را جریحه‌دار میکند، شما چه میکنید؟ او را میبخشید؟ یا از او کینه به دل میگیرید و به دنبال فرصتی میگردید تا تلافی کنید؟ ایا میتوانید اشتباهات دیگران بویژه افراد خانواده را از قلبتان پاک کنید و ببخشید؟ ایا میتوانید مثل گذشته، رابطه دوستانه‌ای با انها بر قرار کنید؟
کد خبر: ۵۴۸۷۷۹

 

گفتنش اسان است و عمل کردنش سخت؛ اما غیر ممکن نیست. زیرا همه ما اعضای یک خانواده هستیم  و قطعا هیچ چیز در این دنیا مهم تر از خانواده نیست.

به وجود امدن کینه و کدورت بین افراد خانواده، باعث دور شدن انها از یکدیگر می شود  و رابطه دوستانه میان انها را از بین می برد. اما شما با بخشیدن اشتباه   یکدیگر، کار بزرگ و قشنگی را انجام می دهید. چرا که قلب جای کینه و کدورت نیست. بنابراین دل های تان را از کینه، کدورت و دشمنی خالی کنید و به جای ان نهال دوستی، عشق و محبت بکارید. 

با خود خلوت کنید

اگر رفتار و گفتار یکی از افراد خانواده  شما را ناراحت کرده است، یک راه عالی این است که  قبل از انجام دادن هر کاری اول خوب فکر و همه   جوانب آن  را بررسی کنید. اگر شما پیش از فکر کردن، از افراد خانواده مثل خواهر و برادر کینه به دل بگیرید  و بخواهید کار انها را تلافی کنید، باید بدانید با انجام این کار، دوستی ها، عشق و محبت میان شما و انها کم رنگ می شود و بتدریج از بین می رود. اما شما با فکر کردن متوجه خواهید شد که مشکل از کجاست. ایا شما مقصر هستید یا طرف مقابل تان؟ لطفا کمی فکر کنید و سعی نمایید علت ناراحتی و دلخوری پیش امده را متوجه شوید که چرا انها با شما این گونه رفتار کرده اند. شاید طرز برخورد و رفتار شما باعث به وجود امدن این کدورت و ناراحتی شده باشد. به هر حال همه ما در زندگی مستعد انجام اشتباهاتی هستیم. بنابراین بهتر است به جای اخم کردن به یکدیگر، لبخند بزنیم. خندیدن به ما احساس بهتری می دهد.

این نکته حائز اهمیت است که افراد خانواده برای همیشه جزئی از زندگی شما خواهند بود؛ بنابراین یاد بگیرید که چگونه انها را دوست داشته باشید  و خطا ها و اشتباهات انها را فراموش کنید و ببخشید. پس اول فکر کنید، شاید ان خطا خیلی هم بزرگ و بغرنج نبوده است که بخواهید از افراد خانواده تان کینه به دل بگیرید .  

گفت و گو یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. اگر یکی از افراد خانواده باعث ناراحتی و دلخوری شما شده است ،بهتر است شما پیش قدم شوید و با او صحبت کنید. اگر هم از دست او خیلی ناراحت هستید و نمی توانید به طور مستقیم با او حرف بزنید؛ از میان افراد خانواده یکی را انتخاب کنید  و از او بخواهید  با ان شخص صحبت کند. البته توجه داشته باشید که ان شخص مورد اطمینان باشد. به این ترتیب هم علت این ناراحتی ها و کدورت ها روشن می شود، هم می توانید این کدورت ها و ناراحتی های پیش امده را حل و فصل کنید.  

اشنباه خود را بپذیرید

 ممکن است احساس کنید که مورد ازار و اذیت یکی از افراد خانواده مثل خواهر یا برادر قرار گرفته اید. این مهم نیست که خطای او را می بخشید یا نه، مهم این است که ابتدا باید دلیل رفتار او را بفهمید بعد تصمیم بگیرید که او را ببخشید یا نبخشید. شاید رفتاری از شما سر زده باشد. شاید حرفی زده باشید که به او برخورده است. بنابراین بهتر است اول با او صحبت کنید تا موضوع روشن شود، بعد اگر شما مقصر بودید، اشتباه خودتان را قبول و از او عذرخواهی کنید.

رابطه دوستانه برقرار کنید

اگر یکی از افراد خانواده، شما را ناراحت کرده   و شما از دست او دلخور هستید بهتر است نامه ای به او بنویسید و از او بخواهید دلیل رفتارش را توضیح بدهد. در واقع سعی کنید ارتباط دوستانه ای با افراد خانواده بویژه خواهر و برادرتان برقرار کنید. سعی کنید مشکل پیش آمده را  فراموش کنید، و کینه ای از انها به دل نگیرید. چرا که شما اعضائ  یک خانواده هستید. در حقیقت فرصتی به او بدهید تا بتواند اشتباهش را جبران کند.  زیرا افراد خانواده بخصوص خواهر و برادر از بهترین دوستان شما به حساب می ایند ووجود انها در زندگی هر کدام از ما نعمت بزرگی است. بنابراین همیشه سعی کنید در کنار افراد خانواده باشید نه در مقابل انها. یکدیگر را دوست داشته باشید  و به هم احترام بگذارید.

منبع: چاردیواری/ مترجم: نسرین علیمحمدی

newsQrCode
برچسب ها: کینه ببخش دیگران
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها