دهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» به کار خود پایان داد

دهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» امروز با حضور ۵۳۰ ناشر و عرضه بیش از ۲۲ هزار عنوان کتاب در باغ کتاب تهران به کار خود خاتمه داد.
کد خبر: ۵۴۷۹۹۰
دهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» به کار خود پایان داد

 دهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» 12 اسفند امسال با حضور مقامات لشگری و کشوری و 530 ناشر به همراه بیش از 22 هزار عنوان کتاب همزمان با افتتاح فاز نخست «باغ کتاب» در محل این باغ افتتاح شد و امروز بعد از گذشت 6 روز فعالیت، به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه در شروع دهمین دوره برگزاری خود کوشید تا به عنوان نمادی از تعامل میان نهادهای متولی فرهنگ و ادب و اجتماع، پلی میان خانواده و مدرسه ایجاد کند تا بخشی از دین خود در حوزه تعلیم و تربیت را به اصحاب این یار مهربان ادا کند.

نمایشگاه «یاد یار مهربان» بعد از گذشت 10 دوره اینک نامی آشنا برای معلمان، دانش‌آموزان و همه فعالان عرصه تعلیم و تربیت و کتاب و کتابخوانی است، همچنین نمایشگاه «یاد یار مهربان» از حیث کمی، دستاورد روشنی داشته و علاوه بر حمایت عملی شهرداری تهران از ناشران فرهیخته و کتب مناسب دانش‌آموزان، افزایش مستمر سرانه کتاب دانش‌آموزان در مدارس شهر تهران است.

از مهمترین اهداف نمایشگاه «یاد یار مهربان» می‌توان به تلاش برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، توجه به معیارهای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در انتخاب کتاب از میان کتاب‌های ارسالی ناشران برای عرضه در نمایشگاه، تجهیز کتابخانه‌های مدارس به کتاب‌های جدید و متناسب با یکی از دوره‌های سه‌ گانه تحصیلی آموزش و پرورش و تأ‌کید بر امکان قابلیت استفاده عمومی از کتاب‌ها در کتابخانه آموزشگاه‌ها و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی با استفاده از فناوری رایانه‌ای به منظور تکریم مراجعان، سهولت در انتخاب کالا و ثبت و پردازش سریع و دقیق اطلاعات، اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها