رییس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد:

کاهش تنش‌های سیاسی با توسعه گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر استفاده از دیپلماسی گردشگری برای ایجاد صلح و امنیت در جهان تاکید کرد.
کد خبر: ۵۴۷۵۷۸
کاهش تنش‌های سیاسی با توسعه گردشگری

محمد شریف ملک زاده، پیش از ظهر امروز در سومین همایش و نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نقش و جایگاه دیپلماسی گردشگری گفت: استفاده از دیپلماسی گردشگری ، صلح جهانی را در جهان تضمین خواهد کرد و به طور حتم توسعه گردشگری تنش های سیاسی منطقه ای و فرامنطقه ای را کاهش خواهد داد.

ملک زاده در این مراسم که با حضور اسفندیار رحیم مشایی، مشاور رئیس جمهور و رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد، جمعی از سفرای کشورهای خارجی و تعدادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و چند تن از استانداران کشور نیز برگزار شد، افزود: : استفاده از دیپلماسی نفت علی رغم اهمیت آن، نمی تواند تضمین کننده صلح جهانی باشد بلکه این دیپلماسی گردشگری است که صلح و امنیت در جهان را به ارمغان می آورد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه گردشگری و همچنین برنامه های مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: با ایجاد بازارچه های صنایع دستی علاوه بر معرفی هنرهای سنتی زیبای ایران در حوزه بازرگانی و صادرات نیز فعال بوده می‌توان باعث ایجاد اشتغال و درآمدزایی شود.

ملک زاده با بیان این که میل به سفر به عنوان یک غریزه در انسان ها وجود دارد خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت میل و غریزه، گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است که تعطیل بردار نیست و مادام العمر است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه صحبت های خود با تاکید بر اینکه استفاده از دیپلماسی گردشگری باعث کاهش تنش های سیاسی می شود، اضافه کرد: به نظر می رسد بخش خصوصی باید به صورت جدی و تمام قد وارد حوزه سرمایه گذاری در بخش های مختلف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شود.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که اقدامات و اتفاقات بسیار خوبی در دولت نهم و دهم در خصوص سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته است، اضافه کرد: سرمایه گذاران با استفاده از حمایت های دولت و بسته های تشویقی توانسته اند اقدامات خوبی را در این خصوص انجام دهند.

ملک زاده در ادامه با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد جهانی افزود: گردش مالی صنعت گردشگری فراتر از صنعت است و به گونه ای که در قرن حاضر گردش مالی گردشگری بیش از 2 ترلیون دلار خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: در این همایش و نمایشگاه بین المللی بسته های سرمایه گذاری به ارزش4 هزار و 800 میلیارد تومان ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران اضافه کرد: سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک اتفاق خوشایند و مبارکی است که باید از آن حمایت کرد.

در سومین همایش و جشنواره بین المللی سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جدیدترین و مهم ترین فرصت های سرمایه گذاری در سازمان میراث فرهنگی کشور معرفی خواهد شد.

این نمایشگاه از 16 تا 18 اسفندماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود. (میراث آریا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها