رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دیدار با وزیر فرهنگ لبنان با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: هیچ محدودیتی در توسعه روابط ایران و لبنان وجود ندارد.
کد خبر: ۵۴۶۸۴۰
جاذبه های گردشگری ایران آماده میزبانی از گردشگران لبنانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سازمان میراث فرهنگی، محمد شریف ملک زاده در دیدار با گابیلیون وزیر فرهنگ لبنان که در مجموعه فرهنگی هنری ارگ آزادی تهران برگزار شد، با بیان این که اشتراکات فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی فراوانی میان ایران و لبنان وجود دارد و دولت ها و ملت ها نیز در دو کشور به یکدیگر علاقمند هستند، افزود: از توسعه روابط با لبنان در حوزه ماموریت های سه گانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استقبال می کنیم.

وی اظهار داشت: مردم لبنان مردم بسیار بزرگی هستند که در طول تاریخ، استقامت آنان اثبات شده است و گروه های مختلف این کشور حتی غیر مسلمانان و مسیحیان نیز در مقابل استکبار و ظلم ستیزی مقاومت کرده اند.

وی با اشاره به اقدامات شایسته ایران در حوزه میراث فرهنگی و همچنین موقعیت بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه گردشگری و جاذبه های توریستی یادآور شد: این ظرفیت های موجود در ایران زمینه ساز توسعه روابط فرهنگی دو کشور است. از این رو برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک، انتقال دانش میان دو کشور، همکاری های تخصصی در حوزه کاوش می تواند از مهمترین حوزه های همکاری ایران و لبنان در حوزه میراث فرهنگی باشد.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری فراوان و بی نظیر در ایران از وزیر فرهنگ لبنان و گردشگران آن کشور رسما برای بازدید از ایران دعوت و اعلام کرد:  سازمان متبوعش آماده میزبانی از وزیر گردشگری لبنان است.

ملک زاده در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به امضاء تفاهم نامه همکاری های ایران و لبنان درحوزه میراث فرهنگی در سال 89 تصریح کرد: پیشنهاد من این است که برای اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه یک کمیته فنی مشترک تشکیل و نخستین جلسه آن هر چه سریعتر در تهران برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری کمیته فنی مشترک همچنین می توان نسبت به برگزاری فستیوال های بین المللی با عنوان فستیوال بین المللی فرهنگی اقدام و در این خصوص برنامه ریزی کرد چرا که برگزاری این فستیوال حتی می تواند دربرگیرنده دیگر کشورهای عربی درمنطقه و نقاط مختلف جهان باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین با اشاره به جایگاه موسیقی های محلی در ایران اظهار داشت: در کنار ابنیه های تاریخی و جاذبه های فراوان گردشگری در ایران هر قوم و طایفه ای در نقاط مختلف دارای موسیقی محلی است که از طریق این موسیقی فرهنگ و آداب و سنن آن قوم معرفی می شود.

وی با بیان این که حوزه فرهنگی یکی از مهم ترین و حساس ترین مسوولیت هایی است که هر فردی می تواند عهده دار آن شود اظهار داشت: جنابعالی به عنوان وزیر فرهنگ لبنان مسوولیت مهمی را برعهده دارید و با توجه به اشتراکات مهم در حوزه وزارت فرهنگ لبنان و سازمان میراث فرهنگی ایران می توان در خصوص توسعه مناسبات فرهنگی دو کشور برنامه ریزی کرد.

در این دیدار همچنین «گابیلیون» وزیر فرهنگ لبنان نیز با اظهار خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر چه برای نخستین بار است که به ایران سفر می کنم اما به شدت تحت تاثیر فرهنگ و مهمان نوازی مردم ایران قرار گرفتم.

وی با اشاره به جاذبه های فراوان گردشگری ایران و همچنین ارزش و اعتبار میراث فرهنگی کشورمان اضافه کرد: از این که به ایران سفر کرده ام بسیار خوشحال هستم و از این طریق از جنابعالی به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران دعوت می کنم تا در سفر به لبنان از جاذبه های گردشگری این کشور بازدید کنید.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از موزه ملی ایران افزود: در بازدید از موزه ملی ایران متوجه عمق اشتراکات فرهنگی میان ایران و لبنان شدم و مطمئن هستم که روابط فرهنگی ایران و لبنان به بهترین شکل ممکن توسعه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: ایران در منطقه از جایگاه بالایی برخوردار است و از نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در خصوص حل و رفع مسائل منطقه با استفاده از شیوه صلح و دوستی تشکر می کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها