رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بیمه ها تا سقف سه میلیون تومان بدون نیاز به کروکی پلیس خسارت پرداخت می کنند، گفت: بخشنامه ها و موانع اضافی از سوی بیمه ها خلاف قانون است.
کد خبر: ۵۴۷۴۲۷
بیمه ها تا سقف 3 میلیون تومان خسارت پرداخت می کنند

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مومنی در حاشیه دومین روز همایش روسای پلیس راهور کشور در جمع خبرنگاران،گفت: این همایش با هدف بررسی اقدامات سال جاری ، اعلام تدابیر و برنامه های سال آینده و نیز طرح نوروزی که پر حجم ترین برنامه ترافیکی کشور است، برگزار شد.

وی استفاده از بازرسان نامحسوس را یکی از موضوعات قانون جدید دانست و افزود: بازرسان نامحسوس پس از فراگیری آموزش های لازم به پلیس در اعمال قانون کمک می کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کاهش تخلفات رانندگی، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در تمام ساعات شبانه روز، چه پلیس حضور فیزیکی داشته و یا نداشته باشد، فضا برای متخلفان نا امن شود.

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: گزارشات ارسالی بازرسان نامحسوس در خصوص تخلفات رانندگی، بطور قطع از سوی این پلیس اعمال می شود.

سردار مومنی از حضور صد هزار بازرس نامحسوس در ایام نوروز 92 خبر داد و افزود: این بازرسان بمنظور روان سازی ترافیک و آمد و شد هموطنان در نوروز به پلیس در اجرای بهتر قانون کمک می کنند.

وی سالم بودن خودرو و تخلفات حادثه ساز را خط قرمزهای پلیس راهور اعلام و برداشتن معاینه فنی خودروها تاکید کرد و افزود: تمام فرماندهان پلیس های راهور سراسر کشور باید با تخلفات حادثه ساز برخورد ویژه و شدید داشته باشند.

سردار مومنی از سرعت و سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ، به عنوان تخلفات حادثه ساز نام برد و خستگی و خواب آلودگی را علت مهم تصادفات رانندگی دانست و اظهارداشت: ما نمی توانیم برای هر خودرو پلیس بگذاریم؛ حفظ جان سرنشینان بر عهده راننده است.

وی در باره شناسایی نقاط حادثه خیز، اظهارداشت: در آخرین جلسه هماهنگی با دستگاه های دخیل درامر ترافیک، مقرر شد تا دو اقدام بلند و کوتاه مدت برای شناسایی این نقاط داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در اقدام کوتاه مدت، دستگاه های مربوطه ملزم به آشکارسازی نقاط حادثه خیز در حوزه درون و برون شهری در نوروز 92 شدند.

به گفته وی، بیش از دوهزار نقطه حادثه خیز در جاده های کشور وجود دارد، که این موضوع به استانداری ها و دستگاه های مربوطه اعلام شده است.

سردار مومنی به شهروندان توصیه کرد برای سفرهای خود از ابتدا تا رسیدن به مقصد برنامه ریزی داشته باشند و با کسب اطلاعات لازم و آمادگی کامل سفر کنند.

وی در خصوص پرداخت بیمه نیز، اظهارداشت: بر اساس قانون سقف پرداختی بیمه، سه میلیون و 150 هزار تومان بدون کروکی پلیس، اعلام شده که در این زمینه قانون باید کامل اجرا شود.

رییس پلیس راهور با اعلام اینکه بخشنامه ها و موانع اضافی از سوی بیمه ها خلاف قانون است، تصریح کرد: همانگونه که شرکت های بیمه به راحتی از مردم پول در یافت می کنند، باید خسارات ناشی از تصادفات را نیز پرداخت کنند.

وی به برگزاری دوره های بازآموزی برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه مسافر در سراسر کشور اشاره کرد و اذعان داشت: محدودیت هایی برای خودروهای مزبور وجود دارد که متعاقبا در این زمینه اطلاع رسانی می کنیم.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: در صورتی که خودروهای حمل و نقل مسافر، تصادف منجر به جرح و یا فوت داشته و مقصر نیز شناخته شوند، دفترچه رانندگی آنان باطل می شود؛ اما اگر رانندگان مزبور تخلف حادثه ساز داشته باشند ملزم به شرکت در دوره های بازآموزی هستند.

سردار مومنی یادآور شد: در صورتی که خودرو دو تخلف حادثه ساز همزمان داشته باشد، خودرو به مدت 72 ساعت توقیف می شود.

این مقام ارشد انتظامی اظهارداشت: هدف پلیس از این اقدامات تنها برای حفظ سلامت سرنشینان و رانندگان است.

وی از کاهش 14 درصدی تلفات رانندگی در نوروز 91 خبر داد و افزود: این کاهش حاصل همکاری مردم با پلیس و رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی از سوی آنان است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سالم و ایمن رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است، افزود: امیدواریم در نوروز امسال با همکاری مردم شاهد کاهش بیشتر سوانح رانندگی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها