با ورود دستگاه «پت سی‌‌تی» به بیمارستان کوثر سنندج

کردستان بزودی قطب تشخیص و درمان سرطان غرب کشور می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

ایران به دستگاهی دقیق برای تشخیص سرطان مجهز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با راه اندازی دستگاه پت سی تی در بیمارستان مسیح دانشوری، ایران به دستگاهی دقیق برای تشخیص سرطان مجهز شد.
کد خبر: ۵۴۷۱۴۵
ایران به دستگاهی دقیق برای تشخیص سرطان مجهز شد

حسن ابوالقاسمی روز سه شنبه در مراسم راه اندازی تولید رادیو داروی FDG توسط سیکلوتون بیمارستانی و بهره برداری آزمایشی از اولین سامانه تشخیصی و تصویربرداری PET/CT کشور در مرکز پزشکی مسیح دانشوری افزود: پیش تر بسیاری از بیماران برای تشخیص دقیق به خارج از کشور اعزام و متحمل هزینه های گزافی می شدند براین اساس وجود چنین دستگاهی در داخل کشور ضرورت داشت.

وی تصریح کرد: البته ترویج استفاده از این تکنولوژی گران قیمت به همه افراد توصیه نمی شود بلکه این دستگاه برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که با سایر دستگاه ها امکان تشخیص دقیق وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: این دستگاه امکان تهیه مواد هسته ای لازم را فراهم کرده که امیدواریم مراکز دیگر در تهران و اطراف تهران این خدمات را در اختیار بگیرند.

ابوالقاسمی اضافه کرد: هر بیماری در هر نقطه ای از کشور وقتی به بن بست درمانی در مورد بیماریهای سل مقاوم به درمان یا بیماریهای پیشرفته ریوی می رسد به مرکز مسیح دانشوری پناه می آورد.

ابوالقاسمی گفت: باید کمک کنیم تا دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به این سیستم پیشرفته مجهز شود تا پاسخگوی بیماران خود باشد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها