رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

ایران به دستگاهی دقیق برای تشخیص سرطان مجهز شد

با ورود دستگاه «پت سی‌‌تی» به بیمارستان کوثر سنندج

کردستان بزودی قطب تشخیص و درمان سرطان غرب کشور می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اختصاص یک دستگاه پت‌ سی تی جهت تشخیص سریع انواع کانسرها به استان خبر داد و گفت: این دستگاه در بیمارستان کوثر سنندج، به عنوان قطب درمان سرطان در غرب کشور نصب خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۳۸۰۸۶
کردستان بزودی قطب تشخیص و درمان سرطان غرب کشور می‌شودبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، صدیق جدیدالاسلامی پیش از ظهر امروز شنبه با اعلام این خبر در گفت و گو با رسانه های کردستان اظهار کرد: یک دستگاه پت سی‌تی (پیشرفته‌ترین دستگاه تصویربرداری در زمینه تشخیص و شناسایی به موقع بیماران مبتلا به انواع کانسرها) توسط دانشگاه خریداری شده است که با نصب این دستگاه کردستان قطب درمان سرطان در غرب کشور خواهد شد.

وی افزود: دستگاه مذکور با هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیارد تومان با ارز  4200 تومانی و طبق محاسبات فعلی معادل 57 میلیارد تومان قیمت روز، توسط دانشگاه خریداری و در روزهای آتی در بیمارستان کوثر سنندج نصب خواهد شد. 
طبق اظهارات معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با نصب این دستگاه، بخش پیوند مغز استخوان به این بیمارستان اضافه می‌شود و سنندج به قطب پزشکی سرطان غرب کشور تبدیل خواهد شد.

جدیدالاسلامی افزود: این دستگاه می‌تواند با ارائه تصویربرداری متابولیک تومورها در کنار آناتومی، تشخیص، پیگیری و درمان انواع کانسر را اعتلاء بخشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این دستگاه با استفاده از روش‌های نوین و پیشرفته پزشکی هسته‌ای نقش بسزایی در تشخیص به موقع و پیشگیری از گسترش سرطان در بدن بیماران دارد و می تواند با تشخیص به هنگام، جان انسان‌های بسیاری را نجات دهد.

جدیدالاسلامی یادآور شد: تا پیش از این بیماران کردستانی برای استفاده از این دستگاه و تشخیص بموقع بایستی راهی شهرهای دیگر می شدند، اما خوشبختانه هم اکنون این دستگاه جهت رفاه حال شهروندان خریداری و در بیمارستان کوثر سنندج به عنوان قطب درمانی غرب کشور نصب خواهد شد.

گفتنی است، دستگاه پت سی‌تی تاکنون در پنج شهر تهران، مشهد، تبریز، کرج و شیراز راه‌اندازی شده است و اکنون استان کردستان به عنوان ششمین شهر در کشور به این دستگاه مجهز خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها