کاهش سن زنان سرپرست خانوار در کشور

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعلام این ‌که سن زنان سرپرست خانوار در حال کاهش است، از دلایل مهم آن را ازدواج‌های احساساتی، نبود آشنایی زوجین، تفاوت‌های فرهنگی، ازدواج‌های تحمیلی، نازایی، اعتیاد و نداشتن مهارت‌های لازم برای زندگی مشترک بیان کرد.
کد خبر: ۵۴۵۵۵۹

به گزارش ایسنا، علی‌محمد ذوالفقاری در همایش علمی و تخصصی ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار در شیراز، افزود: حدود 10 درصد مددجویان تحت حمایت این کمیته را زنان مطلقه سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی گفت: از جمله برنامه‌های این کمیته در حمایت از زنان سرپرست خانوار، دادن مشاوره رایگان حقوقی، ایجاد اشتغال و تامین بهداشت و درمان برای آنان است.

ذوالفقاری افزود: هم‌اینک از سوی کمیته امداد امور مربوط به مشاوره و آموزش خانواده برای زنان سرپرست خانوار در سراسرکشور در حال انجام است.

وی اظهار کرد: همچنین اعمال مدیریت برای اسکان زنان سرپرست خانوار، ایجاد اشتغال و اجرای طرح اکرام از جمله برنامه‌های این کمیته برای حمایت از آنان است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور افزود: مباحث مربوط به زنان سرپرست خانوار را نمی‌توان با نگرشی محافظه‌کارانه تحلیل کرد، بلکه باید در این زمینه رویکردی واقع‌بینانه داشت؛ زیرا در غیر‌این‌صورت، خسارت‌های زیادی متحمل خواهیم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها