برگزاری آیین تحویل سال نو در موزه‌ها و اماکن تاریخی

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: آیین تحویل سال نو در تمامی موزه‌ها و اماکن و محوطه های جهانی سراسر کشور برگزار می شود و این مراکز پذیرای گردشگران نوروزی هستند.
کد خبر: ۵۴۴۷۹۶
برگزاری آیین تحویل سال نو در موزه‌ها و اماکن تاریخی

مسعود علویان صدر روز سه شنبه اظهار کرد: 2500 بنا و محوطه تاریخی در تمام کشور ساماندهی و آماده‌سازی شده‌اند تا در ایام نوروز میزبان علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی باشند.

وی از نوروز به عنوان فرصتی مناسب برای آشنایی مردم با میراث ملی یاد کرد و افزود: تمهیدات لازم برای انجام برنامه های فرهنگی، برگزاری آیین های سنتی و برپایی نمایشگاه های هنرهای سنتی برای گردشگران نوروزی داخلی و خارجی در ایام نوروز 92 انجام دیده شده است.

علویان صدر اظهار کرد: استقرار راهنمایان مجرب در تمامی موزه‌ها و آماده‌سازی و ساماندهی بنا و محوطه تاریخی در سراسر کشور از جمله اقداماتی است که میراث فرهنگی برای نوروز انجام داده است.

وی افزود: به منظور حفاظت بیشتر از آثار فرهنگی – تاریخی بازدید گردشگران نوروزی براساس گنجایش و ظرفیت آثار تاریخی صورت خواهد گرفت.

علویان‌صدر ادامه داد: طبق آمار بیشتر مسافران نوروزی در برنامه خود، بازدید از اماکن فرهنگی - تاریخی را می گنجانند و از این رو میزبانی شایسته از این گردشگران بیش از سال‌های گذشته در دستور کار معاونت میراث فرهنگی قرار دارد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها