140 بنای تاریخی آماده اجاره دادن است

صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی قرار است در سومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری 140 بنای تاریخی را جهت بهره‌برداری به شیوه اجاره، معرفی و ارائه کند.
کد خبر: ۵۴۴۷۲۶
140 بنای تاریخی آماده اجاره دادن است

سومین همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری از 16 تا 18 اسفندماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی برگزار می شود و صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی در غرفه ای به وسعت 400 متر مربع به همراهی تعدادی از سرمایه گذاران وبهره برداران بناهای تاریخی  که با سرمایه گذاری بالغ بر240 میلیارد ریال در بحث احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی با این صندوق مشارکت کرده اند شرکت خواهد کرد.

به گفته سلطانی آزاد، معاون سرمایه گذاری و طرحهای صندوق احیاء، این میزان سرمایه گذاری  تنها در برگیرنده هزینه های مرمت  این بناهاست و اگر هزینه های مربوط به تجهیز را هم به آن اضافه کنیم  با برآوردهای فعلی این رقم به چندین برابر خواهد رسید.

همچنین در بحث اشتغال زایی این پروژه ها مشاغل مستقیم حاصل از بهره برداری این پروژه ها حدود 1328 نفر تخمین زده شده و مشاغل غیرمستقیم تا چندین برابر برآورد می شود.

از سوی دیگر معرفی بالغ بر 140 بنای تاریخی در سطح کشور جهت جذب تقاضاهای سرمایه گذاری (بهره برداری به شیوه اجاره)در دستور کار صندوق احیاء در این نمایشگاه قرار دارد.

هدف از حضور این سرمایه گذاران و بهره برداران از طرفی معرفی اقدامات صورت گرفته توسط آنان و به اشتراک گذاشتن تجربه ها و دستاوردهای حاصل از این نوع مشارکت با سایر علاقه مندان و متقاضیان سرمایه گذاری و بهره برداری بناهای تاریخی است  و از طرف دیگر ارائه الگوهایی در خصوص احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی است که می تواند مورد نقد و بررسی صاحبنظران این حوزه قرار گیرد و در رفع موانع و مشکلات اجرایی این مأموریت ملی موثر واقع شود. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها