تاکید مصر بر توسعه روابط گردشگری با ایران

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آستانه سفر وزیر گردشگری مصر به تهران از امضای تفاهمنامه همکاری های گردشگری میان دو کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۴۴۴۹۴
تاکید مصر بر توسعه روابط گردشگری با ایران

محمد شریف ملک زاده روز دوشنبه در دیدار خالد عماره رییس دفتر حافظ منافع مصر در تهران از سفر "هشام زعزوع"، وزیر جهانگردی این کشور به ایران استقبال کرد.

معاون رییس جمهور گفت: برنامه‏‌های خوبی برای اجرا در حوزه گردشگری بین دو کشور ایران و مصر صورت گرفته که نتایج خوبی برای دو کشور به ارمغان خواهد آورد.

ملک زاده، ملت ایران و مصر را دوملت‏ بزرگ خواند که شناخت آنها از یکدیگر نه تنها در حوزه گردشگری بلکه در تمام حوزه های اجتماعی و فرهنگی موجب توسعه همکاری های دو کشور خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اهمیت توسعه روابط گردشگری ایران و مصر اظهار داشت: این موضوع آنچنان با اهمیت است که رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر به مصر لغو روادید اتباع مصر به ایران را اعلام کرد.

معاون رییس جمهور، ایران و مصر را دارای تاریخی کهن دانست و سفر وزیر گردشگری مصر به ایران را سرآغاز همکاریهای مهم بین دو کشور عنوان کرد.

وی گفت: همزمان با این سفر تفاهم نامه ای در حضور رسانه های جمعی در حوزه گردشگری منعقد و مصر به عنوان یکی از مقاصد گردشگری ایران معرفی می شود.

ملک زاده افزود: وزیر جهانگردی مصر نقش مهمی در معرفی تاریخ، فرهنگ و گردشگری کشور خود به رسانه های ایران و همچنین ترغیب مردم ایران برای سفر به این کشور دارد.

معاون رییس جمهور با تشکر از دیدگاه مثبت رییس جمهوری مصر به گردشگری با جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: من همکاری مجدد ایران و مصر را در حوزه گردشگری به دو ملت تبریک می گویم و از مساعدت های رییس جمهور مصر سپاسگزارم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کردکه بازدید از موزه ملی ایران، کاخ موزه گلستان و سفری یکروزه به شیراز از دیگر برنامه های این سفر است.

 تاکید مصر بر توسعه روابط گردشگری با ایران

خالد عماره رییس دفتر حافظ منافع مصر در تهران نیز در این دیدار با از همکاری های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط گردشگری دو کشور تشکر کرد.

عماره اظهار داشت: ما و رییس جمهوری مصر بی صبرانه منتظر توسعه همکاری های گردشگری با ایران هستیم و امیدواریم هرچه زودتر توافقنامه ای در این رابطه منعقد و قبل از عید نوروز همکاری ها آغاز شود.

وی ادامه داد: مصر با توجه به تجربیات خوب در این حوزه آمادگی کامل دارد که این تجربیات را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها