احمدی‌نژاد در دیدار رییس جمهور پاکستان:

ایران و پاکستان با نگاه راهبردی در کنار هم هستند

پاکستان مشتری نفت کوره ایران می‌شود

منابع پاکستانی با اشاره به پیشنهاد ایران برای صادرات ماهانه 750 هزار تن نفت کوره و ده تا 50 هزار تن ال‌پی‌جی به این کشور اعلام کردند هفته جاری هیاتی برای مذاکره در این خصوص به تهران سفر می‌کند.
کد خبر: ۵۴۴۱۸۲

به گزارش تسنیم، پایگاه اینترنتی تریبیون پاکستان طی گزارشی اعلام کرد در حالی که حجم ذخایر نفت کوره پاکستان به میزان قابل توجهی کاهش یافته، ایران پیشنهاد صدور حجم عظیمی نفت کوره در قالب یک اعتبار درازمدت را با هدف کمک به حل مشکل کمبود سوخت نیروگاه‌های تولید برق این کشور ارائه کرده است. ایران همچنین برای صدور ماهانه ده تا 50 هزار تن ال پی جی به پاکستان به منظور برطرف کردن مشکل کمبود گاز در این کشور ابراز تمایل کرده است.

تولیدکنندگان برق پاکستان روزانه به 35 هزار تن نفت کوره نیاز دارند تا بتوانند نیروگاه‌های حرارتی خود را با تمام ظرفیت به کار بگیرند.

یک مقام مطلع در وزارت آب و نیروی پاکستان گفت، میزان متوسط نفت کوره مورد نیاز بخش تولید برق پاکستان در هر ماه حدود یک میلیون تن است که 250 هزار تن آن از طریق پالایشگاه‌های داخلی تامین می‌شود.

وی افزود: در صورتی که این پیشنهادها اجرایی شود، پاکستان هر ماه 750 هزار تن نفت کوره از ایران وارد خواهد کرد و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بخش عمده‌ای از بازار انرژی پاکستان را از دست خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها