رهبر گروهک تروریستی «لشکر جنگوی» دستگیر شد

پلیس پاکستان ملک اسحاق، رئیس گروهک منحله لشکر جنگوی را در شهر رحیم یارخان ایالت پنجاب بازداشت و به زندان مرکزی این شهر منتقل کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر ، ملک اسحاق که سال‌ها به جرم حملات تروریستی ضدشیعیان در زندان به‌سر می‌برد، چند ماه پیش از زندان آزاد شد، اما پلیس جمعه شب او را به جرم دست داشتن در دو حمله بزرگ تروریستی به شیعیان شهر کویته، بازداشت کرد.
کد خبر: ۵۴۳۶۴۰

ملک اسحاق رئیس گروهک منحله تروریستی لشکر جنگوی که سمت نایب رئیس اهل سنت و الجماعه (نام جدید گروهک منحله سپاه صحابه) را نیز برعهده دارد، قبل از بازداشت در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: هیچ نقشی در دو بمبگذاری اخیر کویته نداشته است.

این در حالی است که گروهک منحله لشکر جنگوی پس از حملات تروریستی به شیعیان در خیابان علمدار شهر کویته در دهم ژانویه 2013 و در هزاره تائون شهر کویته در شانزدهم فوریه 2013 که جمعا حدود 200 کشته و 300 زخمی برجاگذاشت، مسئولیت این بمب‌گذاری و کشتار شیعیان را برعهده گرفته بود.

در این حال رحمان ملک، وزیر کشور پاکستان اقدام حکومت پنجاب در بازداشت عاملان کشتار شیعیان در پاکستان را برای جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث در آینده مهم دانست. بازداشت فعالان گروهک منحله تروریستی در شهرهای مختلف پاکستان همچنان ادامه دارد و فعالان این گروهک منحله دیروز در شهر‌های مختلف پاکستان در اعتراض به بازداشت‌ها دست به تحصن زدند.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها