رییس مجلس بعداز جلسه سران قوا:

لایحه بودجه تا سه شنبه به مجلس ارائه می شود

دیدار سران 3 قوه، امروز در بهارستان

جلسه سران قوا امروز به میزبانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۳۳۷۲
دیدار سران 3 قوه، امروز در بهارستان

حسن زمانی، مشاور رییس مجلس با اشاره به اهمیت وحدت و همدلی بین سران قوا گفت: آقای لاریجانی در انجام این دعوت و برگزاری این نشست پیشقدم شده است.

بر این اساس، امروز علی لاریجانی میزبان محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور و آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رییس قوه قضاییه است.

آخرین جلسه سران سه قوه، نوزدهم شهریور به میزبانی رییس قوه قضاییه برگزار شد که بیشتر به بررسی مسائل اقتصادی کشور اختصاص داشت.

مدتی بعد از این نشست با نامه‌نگاری‌هایی که میان رییس‌جمهور و رییس قوه قضاییه انجام‌شد روابط این دو قوه تا حدودی مخدوش شد، اما پس از نصایح رهبر معظم انقلاب، سران سه ‌قوه با ارسال نامه‌هایی، تبعیت خود از توصیه‌های ایشان را اعلام کردند.

اما چندی قبل، استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اتفاقاتی که در جلسه استیضاح افتاد مجددا روابط سه قوه را متشنج کرد.

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز خوشحالی از این‌که بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت همدلی و اتحاد قوا، قرار است جلسه مشترک سران سه‌قوه به میزبانی مجلس برگزار شود گفت: امیدواریم در چندماه باقیمانده به پایان کار دولت، این تبادل نظر و تفاهم به صورت واقعی و جدی استمرار پیدا کند.

وی در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: ما به سمت انتخابات در حرکتیم و جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است و همه توان و ظرفیت مسئولان نظام هم باید در راستای این راهبرد به کار برده شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس درخصوص اولویت‌های احتمالی که در دستور کار سران سه قوه در این جلسه خواهد بود گفت: به نظر من اولین موضوع، رهنمودهای مهمی است که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان مطرح کردند و سران سه قوه باید در مسیر تحقق این رهنمودها گفت‌وگو کنند.

وی افزود: دومین موضوع می‌تواند مسائل اقتصادی و معیشتی جامعه و اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها باشد و سومین محور نیز احتمالا مسائل اساسی نظام و تلاش برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی و آمریکایی‌ها و بهره‌گیری از نظرات رهبر معظم انقلاب که اخیرا در مورد نوع تعامل و رابطه با آمریکا مطرح کردند خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها