نماینده هیات داوران سی و یکمین جشنواره فیلم فجر:

سینما بسیار بی‌رحم است

دربخش تجلی اراده جشنواره فیلم فجر

« تنها​ی تنها​ی​تنها » با 11 جایزه رکورد دار شد

مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، با واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نامه اعتراض‌آمیز سازندگان «حوض نقاشی»، سخنان انتقادی رئیس سازمان سینمایی به اهدای خرس نقره‌ای برلین به یک فیلم بدون مجوز و تغییر ناگهانی فیلم برنده جایزه نهاد ریاست جمهوری از «تنهای تنهای تنها» به «رسوایی» ده نمکی همراه بود.
کد خبر: ۵۴۲۵۰۸

به گزارش جام‌جم، مراسم اهدای جوایز نهادها و ارگان‌های کشوری به فیلم‌های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در حالی دوشنبه شب در ایوان شمس برگزارشد که سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور غیرمستقیم به بیانیه سازندگان «حوض نقاشی» اشاره کرد و گفت: کسانی ما را متهم کرده‌اند که خودشان شدیداللحن‌ترین بیانیه‌ها را در کارهای فرهنگی، سینمایی و سیاسی صادر می‌کنند. در هر صورت ما همه‌ اینها را به‌جان می‌پذیریم.

از سوی دیگر، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی هم با اشاره به اهدای جایزه جشنواره برلین به یک فیلم ایرانی که بدون مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده، گفت: ما اعتراض خودمان را درباره این اتفاق به جشنواره برلین اعلام کرده‌ایم. فکر می‌کنیم مسئولان جشنواره برلین باید این رفتار خودشان را اصلاح کنند، چراکه در تعاملات فرهنگی و سینمایی چنین رفتاری درست نبود.

رئیس سازمان سینمایی تولید فیلم‌های بدون مجوز را رفتارهای غیرقانونی خواند که تاکنون نظام جمهوری اسلامی در برابر این رفتارهای غیرقانونی صبوری کرده است.

شمقدری خاطرنشان کرد: فیلم مورد نظر را در جمع کارشناسان، سینماگران و اصحاب رسانه نمایش خواهیم داد تا ببینیم عیار خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین چقدر است. او همچنین از برخی اعتراضات به داوری جشنواره فیلم فجر گلایه کرد و اعتراض نکردن «داریوش مهرجویی» باوجود نامزد نشدن در هیچ بخشی را ستود.

رئیس سازمان سینمایی ستایش جوایز بین‌المللی و کم‌اهمیت دانستن جوایز داخلی را ناپسند دانست و گفت: چه می‌شود که ما بارها به جایزه اجنبی بوسه می‌زنیم، اما سیمرغ وطنی را خوار می‌کنیم. این رفتاری پسندیده نیست؛ بخصوص از سوی کسانی که الگوی جوانان فیلمساز این کشور هستند.

در مراسم تجلی اراده ملی فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» ساخته احسان عبدی‌پور و تولید صدا و سیمای مرکز بوشهر با کسب 11 جایزه، رکوردار شد. ضمن این‌که جایزه نهاد ریاست جمهوری که ابتدا برای فیلم «تنهای تنهای تنها» در نظر گرفته شده بود، به فیلم سینمایی «رسوایی» ساخته مسعود ده‌نمکی اهدا شد. ده‌نمکی هم وجه نقدی این جایزه را به کارگردان «تنهای تنهای تنها» اهدا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها