وزیر دفاع در جمع خبرنگاران:

در سال حماسه، «پهپاد حماسه» به میدان آمد

سردار وحیدی: پهپادهای جدید ایرانی در راهند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به توانمندی ایران در طراحی و ساخت پهپاد گفت: پهپادهای جدید ایرانی در راه است.
کد خبر: ۵۳۹۶۴۹

سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همراه رئیس سازمان هوا فضای وزارت دفاع در برنامه تلویزیونی دیروز امروز، فردا افزود: این پهپادها که امروز در داخل کشور بالغ بر 20 نوع آن ساخته می‌شود، ممکن است شناسایی یا تهاجمی باشد که ما در حوزه تهاجمی در گذشته، پهپاد «کرار» را ساختیم و جدیدترین پهپاد تهاجمی با قابلیت شلیک موشک هوا به هوا آخرین مراحل ساخت خود را پشت سر می‌گذارد. وحیدی خاطرنشان کرد: پهپادهای شناسایی ما نیز می‌تواند با پرواز در اماکن دشمن، تصاویری با وضوح بسیار بالا تهیه کند.

وی همچنین به تاثیرات شکار پهپاد جاسوسی آمریکا با نامRQ170 بر صنعت پهپادی ما گفت: این پهپاد فناوری‌های پیشرفته‌ای دارد که در جنگنده F35 نیز به کار گرفته شده که از جمله آنها رادار گریزی، قدرت تصویربرداری و پردازش است و به نوعی مهم‌ترین دستاورد آنها در حوزه هوایی بود.

وی ادامه داد: بنابراین طبیعی ا‌ست آنها ابتدا منکر این موضوع شده‌اند، اما ما هم حق خود می‌دانیم در همه فناوری‌های این پرنده، چه موتوری و چه راداری استفاده کنیم.

وحیدی با بیان این‌که بعد از انقلاب شاهد استقلال در همه ابعاد کشور بویژه بخش دفاع بودیم، افزود: از آنجا که جمهوری اسلامی بنای تهاجم به هیچ کشوری را نداشت و ندارد و سیاستش بر مبنای صلح و دوستی تعریف شد، نام وزارت جنگ به وزارت دفاع تغییر یافت و سیاست‌های دفاعی طراحی شد که امروز از اصول این سیاست‌ها، دفاع همه جانبه مبتنی بر قدرت مردم است. وزیر دفاع خاطرنشان کرد: به لحاظ سیاست دفاعی در حوزه عملیاتی نیز سیاست ما، یک سیاست بازدارندگی‌است. ما به کسی تهاجم نمی‌کنیم، اما قدرتی داریم که کسی هم اجازه تجاوز به خودش ندهد و اگر دست به این کار زد به شدت پشیمان خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها