کدخدایی: قانون انتخابات درخصوص تبلیغات، شفاف نیست

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر این‌که قانون انتخابات جامع و کامل نیست، افزود: این قانون نیازمند بازنگری جدی و کامل است که دولت‌ها و مجالس آینده باید اقدام جدی در این زمینه انجام دهند.
کد خبر: ۵۳۹۲۷۰

به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران در دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات گیلان با اشاره به برخورد شورای نگهبان با تبلیغات زودهنگام کاندیداها گفت: قانون انتخابات مرزهای دقیق و روشنی را برای تبلیغات تبیین نکرده و به صورت کلی به مباحثی پرداخته که عمدتاً معطوف به روزهای نزدیک به برگزاری انتخابات است و فعالیت تبلیغاتی را منحصر به آن روزها می‌داند، اما آنچه به‌عهده ماست انطباق رفتارها با قانون است و اگر رفتارها خلاف قانون باشد باید قطعاً برخورد شود و در بررسی صلاحیت‌ها، ما این موارد را مدنظر قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: این‌که افرادی در یک یا دو سال قبل فعالیت جمعی داشته باشند که مصداق تبلیغات باشد، قانون در این زمینه ساکت است.

سخـنگوی شورای نگهبان، قانون انتخابات را نیازمند اصلاح جدی دانست و یادآور شد: راه تخلف و بهانه‌جویی هیچ‌گاه بسته نیست و هر معیار و توسعه قانونی که صورت گیرد باز هم عده‌ای می‌خواهند بهانه‌جویی کنند، اما قانون انتخابات نیازمند اصلاح جدی است که در هر دوره‌ دولت و مجلس توجه خاصی در این زمینه نکردند.

کدخدایی همچنین درباره مبنای رسیدگی به صلاحیت‌ نامزدهای انتخاباتی و کسانی که در فتنه 88 نقش داشتند، اظهار کرد: انتخابات مجلس نهم که پس از فتنه 88 برگزار شد، یک مدلی از رفتار و رویه شورای نگهبان نسبت به مقوله فتنه است.

کدخدایی با اشاره به این‌که اکنون نیز در بررسی صلاحیت‌ نامزدهای ریاست جمهوری چنین رویه‌ای اعمال می‌شود، یادآور شد: باید ببینیم رفتار کسانی که ثبت نام می‌کنند در مقابل فتنه چه بوده و اگر حمایت و استمرار داشتند به طور یقین صلاحیت ورود به انتخابات را ندارند، اما اگر غیر از این باشد منوط به نظر و رای اعضای شورای نگهبان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها