رییس انجمن مشاوره ایران خبر داد

۶.۵ میلیون دختر در انتظار ۵.۹ میلیون پسر

جوانان تحصیلکرده دیرتر ازدواج می‌کنند

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که هرچه ارزیابی جوانان از زندگی افراد مجرد مناسب‌تر باشد و تحصیلاتشان افزایش یابد سن بالاتری را برای ازدواج انتخاب می‌کنند،گفت: اگر جوانان ارزیابی مثبتی از آینده شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور داشته باشند زودتر ازدواج می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۸۵۰۰
جوانان تحصیلکرده دیرتر ازدواج می‌کنند

به گزارش ایسنا،  حسن زاده با بیان این‌که جامعه آماری این طرح 724 نفر از جوانان مجرد هجده تا 40 ساله ساکن شهر تهران هستند افزود: در این پژوهش سن مطلوب ازدواج برای پسران 28 تا 33 سال و برای دختران 21 تا 28 سال است و اگر میانه این دو دامنه را سن مطلوب بدانیم، میانه مطلوب سن ازدواج برای دختران 5/24 سال و برای پسران 29 سال است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تحصیلات در این مطالعه بر سن ازدواج تأثیر مثبت دارد، یعنی هرچه تحصیلات جوانان افزایش یابد، سن بالاتری را برای ازدواج انتخاب می‌کنند.

حسن‌زاده همچنین به موضوع اشتغال اشاره و اظهار کرد: اشتغال نیز دارای تأثیر مثبت بر سن مناسب ازدواج است، به گونه‌ای که در این مطالعه مشخص شد جوانانی که دارای شغل و فعالیت مشخصی بودند، نسبت به جوانانی که بیکار یا در حال تحصیل بودند، سنین پایین‌تری را برای ازدواج دختران و پسران مطرح می‌کردند.

وی تاکید کرد: همچنین اگر ارزیابی جوانان از شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور در آینده مثبت باشد و یا بهبود یابد، تصور می‌کنند که باید در سنین پایین‌تر اقدام به ازدواج کنند.

حسن‌زاده بیان کرد: دینداری با سن مطلوب ازدواج دختران و پسران رابطه معکوس و منفی دارد، یعنی هر میزان که سطح دینداری افراد بالاتر رود و علایق مذهبی در آنان قوی‌تر باشد سنین پایین‌تری را برای ازدواج دختران و پسران مطلوب می‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها