رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان گفت: فرهنگ‌نامه 9 جلدی شهدای شهرستان سمنان نوشته شده و قرار است که فرهنگ‌نامه‌ شهدای دیگر شهرستان‌ها هم نوشته شود.
کد خبر: ۵۳۷۵۱۰
پایان کار تدوین فرهنگ‌نامه 9 جلدی شهدای شهرستان سمنان

عبدالرحیم فریدون افزود: استان سمنان در سطح کشور و در بحث اعزام و تعداد شهید به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را دارد. همه شهدای استان سمنان شهدای خطوط مقدم هستند و شهید ناشی از بمباران نداریم.

وی یادآور شد: استان سمنان 3000 شهید تقدیم نظام کرده و برای همه این شهدا پرونده تشکیل شده است.

فریدون خاطرنشان کرد: تا کنون 70 درصد آثار شهدای استان سمنان با هدف تهیه گنجینه‌ای از آثار شهدا و تألیف آثار مربوط به شهدا جمع‌آوری شده است. همچنین تاکنون 54 کتاب در حوزه زندگی‌نامه شهدا به چاپ رسیده که نیمی از این آثار توسط کنگره شهدای استان چاپ شده است.

وی ضمن ارائه گزارشی جامع در خصوص جمع‌آوری آثار شهدای شهرستان‌های استان، در مورد فرهنگ‌نامه نیز گفت: مقرر شده است تا پایان امسال، فرهنگ‌نامه شهدای گرمسار نیز تهیه شود و در دامغان نیز امید است تا پایان سال کار جمع‌آوری آثار شهدا به پایان برسد.

فریدون افزود:فرهنگ‌نامه شهدای شهرستان «آرادان» با پیگیری‌های متعدد و کمک مسئولان شهرستانی تا پایان سه ماهه اول سال 92 چاپ می‌شود و در شهرستان مهدیشهر نیز کار جمع‌آوری، مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان اظهار کرد: در شهرستان شاهرود، جمع‌آوری آثار شهدا با اشکالاتی مواجه بوده است که با پیگیری‌های انجام شده امید داریم تا زمان برگزاری کنگره شهدا، 40 درصد آثار شهدا جمع‌آوری شود. شاهرود از لحاظ تعداد تعداد شهدا و اعزام نیرو رتبه اول استان را دارد و تلاشی ویژه برای جمع‌آوری شهدای شاخص شهرستان شاهرود انجام شده است.

وی در خصوص جمع‌آوری آثار شهدا در شهرستان «میامی» گفت: در میامی کار جمع‌آوری آثار به پایان رسیده است اما محتوای مناسبی در برخی از پرونده‌ها مشاهده نمی‌شود و کمیته‏‌ای به دنبال رفع نواقص پرونده‏‌های شهدا هستند.

فریدون گفت:در مورد شهدای شاخص استان سمنان که شهید کشوری محسوب می‌شوند،نظیر «شهید شوکت‌پور» و «شهید همتی» فرمانده «ناوچه پیکان» و نظایر آن در حال رایزنی هستیم که برای این شهدا اقدامات ویژه انجام و کتاب‌های خاص منتشر شود.

وی افزود:با پیگیری استاندار سمنان و فرمانداران آمادگی مطلوبی برای برگزاری کنگره شهدا فراهم شده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها