باشگاه شاهین بوشهر، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی کشور، فدراسیون اسکواش و حراست استانداری فارس.
کد خبر: ۵۳۳۴۳۰

شاید در نگاه نخست برای شما هم مثل من این پرسش به وجود بیاید که این سازمان‌ها و نهادهایی که نام‌شان در ابتدای این یادداشت آمد، چه ارتباطی با یکدیگر دارد و چیده‌شدن آنها در کنار هم بی‌معنا باشد، اما جالب است بدانید که یک کاخ موزه آن هم با نام « نیاوران» در پایتخت همه آنها را به هم پیوند می‌زند.

می‌دانم، حالا ابهام ماجرا بیشتر شد، یعنی یک نهاد صددرصد فرهنگی هم به چیدمان این یادداشت افزوده شده است که سردرگمی شما را بیشتر می‌کند.

این که چطور کاخ‌موزه نیاوران این همه نهاد ورزشی، اقتصادی، ترابری و حراستی را با کارکردها و شرح وظایف متفاوت به هم مرتبط می‌کند، پدیده‌ای است که فقط در کشور ما قابل رخ دادن است، فکر کنید همین یکی، دوروز پیش رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور طی حکمی سرکار خانم معصومه باکوچی را از نایب‌رئیسی فدراسیون اسکواش به ریاست این کاخ موزه منصوب کرده است!

پیش از خانم باکوچی هم که دهمین رئیس کاخ‌موزه محسوب می‌شود، مجید ابوالفتحی این سمت را برعهده داشت که ایشان هم در کارنامه کاری‌اش مدیرعاملی باشگاه شاهین بوشهر دیده می‌شد و در مقاطعی هم از مدیران سازمان هواپیمایی کشوری و گمرک ایران بوده است و پس از پایان دوران ریاستش در کاخ‌موزه هم به کانون اتومبیلرانی رفته است.

اما اگر یک پله دیگر به عقب بازگردیم، باز هم می‌بینیم که پیش از آقای ابوالفتحی هم شخصی به نام علی‌اکبر کریمی به سمت رئیس کاخ‌موزه نیاوران منصوب شده که ایشان هم از مدیرکلی حراست استانداری فارس روی صندلی ریاست کاخ‌موزه نیاوران نشسته است، دلیل آن هم کاملا واضح است چون در آن مقطع استاندار فارس (روح‌الله احمدزاده کرمانی) رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور شده بود!

حالا فکر می‌کنم برای شما کاملا ارتباط این سازمان‌ها با یکدیگر و تعامل مدیریتی‌شان رمزگشایی شده باشد، البته در این میان برخی نسبت‌های خانوادگی هم وجود دارد که نه می‌توان از کنارشان گذشت و نه می‌توان آنها را نوشت!

به هر حال فقط مبحث مدیریت تخصصی و مظلومیت فرهنگ و توجه به حفظ هویت تاریخی کشور می‌ماند که آن هم به نظر می‌رسد در این میان چندان مهم نیست!

سینا‌ علی‌محمدی / دبیر گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها