رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان این‌که براساس طرح جامع باید تاکنون 190 کیلومتر خط مترو مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت، گفت: هم‌اکنون این رقم حدود 140کیلومتر است و 50 کیلومتر از برنامه عقب هستیم.
کد خبر: ۵۳۰۶۲۳

به گزارش ایسنا، حمزه شکیب در جریان جلسه روز گذشته شورای شهر تهران با تشریح وضع فعلی خطوط در حال بهره‌برداری و در دست احداث متروی تهران، توضیح داد: برای جبران عقب ماندگی از طرح جامع باید تا سه سال آینده سالانه 22کیلومتر مترو به شبکه خطوط اضافه شود.

وی افزود: در حالی که هزینه احداث هر کیلومتر خط مترو 40میلیارد تومان بود، با توجه به گرانی اخیر این رقم اکنون معادل 75 میلیارد تومان برآورد می‌شود. به این ترتیب اگر قرار باشد سالانه 24 کیلومتر خط مترو احداث شود اعتبار مورد نیاز برای تحقق این امر یکهزار و 840 میلیارد تومان است که 920 میلیارد تومان از این رقم را دولت و مابقی را شهرداری باید بپردازد.

شکیب با تاکید براین‌که سه سال آینده باید سال‌های توسعه مترو به جای تونل‌سازی و ساخت بزرگراه باشد، تصریح کرد: تاکنون پرداخت 550 میلیون یورو به صورت فاینانس (1800 میلیارد تومان) در مترو قطعی شده که این رقم می‌تواند بسیاری از مشکلات مالی مترو را برطرف و زمینه تحقق ساخت 24 کیلومتر خط جدید مترو در سال آینده را فراهم کند.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با اشاره به وضع فعلی خطوط متروی تهران توضیح داد: هم‌اکنون خط یک مترو به طول 40 کیلومتر، خط 2 به طول 26 کیلومتر، خط 4 به طول 22 کیلومتر، خط 5 به طول 43 کیلومتر و خط 3 به طول هفت کیلومتر در حال بهره‌برداری است و علاوه بر این در مجموع 140 کیلومتر خط مترو نیز در حال ساخت است که خط 3 شامل 30کیلومتر، خط 6 حدود 31 کیلومتر، خط 7 شامل 27 کیلومتر و 52 کیلومتر مترو پرند و فرودگاه امام خمینی (ره) است.

به گفته شکیب قرار بود 12 کیلومتر بخش جنوبی خط 3 تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد که براساس گزارش‌های مترو این موضوع به تعویق افتاده و بهره‌برداری از این 12 کیلومتر در بهار سال آینده انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها