نشست مخالفان سوریه در انگلستان

اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب می‌گوید اظهارت اخیر بشار اسد هیچ کمکی به صلح نمی‌کند. در همین حال گفته می‌شود جمعی از کارشناسان و اعضای ائتلاف ملی مخالفان سوریه همراه نمایندگان کشورهای عرب دیروز و امروز نشستی را در انگلیس درخصوص بحران سوریه و تصمیم‌گیری برای دوران پس از اسد برگزار می‌کنند. سازمان ملل متحد همچنین می‌گوید نزدیک به یک ملیون آواره سوریه از گرسنگی رنج می‌برند.
کد خبر: ۵۲۹۳۱۹

به گزارش ایسنا، اخضر ابراهیمی اظهارات اخیر بشار اسد را بازگشت به گذشته دانسته و اعلام کرد: این اظهارات نمی‌تواند به تحقق راهکاری سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه کمک کند. وی با ارسال گزارشی به بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اظهارات اخیر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد: این اظهارات در حقیقت نوعی عقبگرد است. بنا به گفته منابع دیپلماتیک، ابراهیمی در این گزارش بشدت از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور سوریه انتقاد و تاکید کرده است که این اظهارات زمینه مناسبی برای حمایت از ماموریت وی فراهم نمی‌کند.

در یک تحول دیگر، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور میزبان نشستی بین‌المللی درباره سوریه است. در این نشست قرار است جمعی از کارشناسان و استادان دانشگاهی متخصص در نحوه اداره بحران و نیز رهبران ائتلاف ملی مخالفان سوریه به همراه نمایندگان کشورهای عربی و آژانس‌های بین‌المللی درباره دوران پس از اسد گفت‌وگو کنند.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس تاکید کرد: هدف انگلیس از برگزاری این نشست، فراخواندن جامعه جهانی برای آماده کردن زمینه جهت آغاز روند انتقال سیاسی به رهبری مردم سوریه است. گروه‌های مخالف سوریه طرح پیشنهادی بشار اسد را نپذیرفتند. در یک خبر دیگر، الیزابت بیرز، سخنگوی سازمان ملل متحد می‌گوید یک میلیون سوری اکنون نیاز شدیدی به کمک‌های غذایی دارند. سخنگوی سازمان جهانی غذا اعلام کرد این سازمان برنامه‌هایی را اختصاص داده است که طی آن ماهانه به 5/1میلیون نفر کمک‌های غذایی خواهد شد، اما این تعداد کمتر از تعداد سوری‌هایی است که به کمک نیاز دارند. نان و سوخت در سوریه بشدت کم است، اما برنامه جهانی غذا اعلام کرد مجوز ویژه‌ای را از سوی دولت سوریه به دست آورده تا از لبنان برای کامیون‌های توزیع‌کننده کمک سوخت وارد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها