توسعه اشتغالزایی با تبدیل اماکن تاریخی به هتل‌های سنتی

«اسماعیل نجار» با اشاره به وجود آثار تاریخی متعدد استان کرمان، گفت: می‌‌توان با تبدیل اماکن تاریخی از قبیل کاروانسراها و قلعه‌ها به هتل‌های سنتی در راستای اشتغالزایی و درآمدزایی تلاش کرد.
کد خبر: ۵۲۶۱۵۷

 استاندار کرمان در نشست با «حسن شبان‌پور» معاون حقوقی و امور مجلس سازمان میراث‌فرهنگی کشور و شماری از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آثار تاریخی واجد شرایط با مشارکت بخش خصوصی احیا شود.

نجار با بیان این‌که در حال حاضر بسیاری از کشورها تنها با تکیه بر ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی به درآمدی بالاتر از درآمد نفت ایران دست یافته‌اند، افزود: باید با معرفی ظرفیت‌های شاخص و برجسته تاریخی و گردشگری در مسیر توسعه گردشگری گام برداشت.

استاندار کرمان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را در رشد و توسعه مشاغل خانگی بسیار مهم برشمرد و اذعان داشت: این صنایع با حداقل سرمایه می‌تواند در درآمد‌زایی و اشتغالزایی کشور تاثیر‌گذار باشد.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز صنایع‌دستی استان کرمان در صادرات غیرنفتی، تصریح کرد: باید با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی نسبت به معرفی و فروش هنرهای سنتی و دستی به‌ویژه قالی و گلیم کرمان قدم‌های اساسی برداشت.

نجار در ادامه استان کرمان را یکی از استان‌های گردشگر‌پذیر کشور دانست و گفت: باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط زمینه رفاه و آسایش مسافران را فراهم آورد.

استاندار کرمان با تاکید بر این‌که در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی تبلیغات و اطلاع‌رسانی به صورت مشترک توسط تمامی اعضای ستاد انجام شود، افزود: این مساله مانع از سردرگمی گردشگران و سبب کاهش هزینه‌های تبلیغاتی می‌شود.(میراث‌آریا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها