بخش طنز با پایان ماه صفر به برخی برنامه‌های صبحگاهی و ظهرگاهی تلویزیون افزوده می‌شود

تدارک زمستانی برای برنامه‌های روزانه تلویزیون

برنامه‌های روزانه شبکه‌های مختلف تلویزیون از جمله صبح بخیر ایران، سیمای خانواده، خونه زندگی، ویتامین3، روز از نو، طلوع، سلام تهران و به خانه برمی‌گردیم با آغاز فصل زمستان به لحاظ فرم و محتوا تغییر می‌کند؛ تغییراتی که شامل دکور، افزایش بخش‌‌های طنز، بخش‌های کارشناسی و... است.
کد خبر: ۵۲۵۵۶۲

توجه به کودکان و سالمندان

داریوش ربیعی، تهیه‌کننده برنامه «صبح بخیر ایران» که هر روز از شبکه یک پخش می‌شود، درباره تغییرات این برنامه به جام‌جم گفت: بخش‌‌های قبلی با حال و هوای تازه‌تری پخش می‌شود. قرار است یک بخش با نام
«یک روز خوب» به برنامه صبح بخیر ایران اضافه شود، این بخش شامل داستان، شعر، گزارش و... است.

وی افزود: قرار است بخش کودک هم به برنامه اضافه شود؛ در این بخش که ده دقیقه زمان دارد یک عروسک با یک بازیگر موضوعات مختلف را برای کودکان بازگو می‌کنند، در این بخش مهمانانی از اقشار مختلف مردم حضور خواهند داشت. بخش طنز هم از دیگر بخش‌هایی است که برای صبح بخیر ایران طراحی کرده‌ایم و بزودی به برنامه اضافه خواهد شد.

علی‌اکبر کریمی، تهیه‌کننده برنامه «سیمای خانواده» که هر روز از شبکه یک پخش می‌شود، درباره تغییرات این برنامه به جام‌جم گفت: قصد داریم کارشناسان جدید به برنامه بیاوریم. با شروع فصل سرما کودکان و سالمندان بیشتر درگیر بیماری‌های این فصل می‌شوند، به همین دلیل کارشناسان نکاتی درباره پیشگیری از بیماری را به مخاطبان آموزش می‌دهند.

وی افزود: در ایام دهه فجر جشن بیست سالگی سیمای خانواده را می‌گیریم. در این جشن قصد داریم از خانواده‌هایی دعوت کنیم که در این سال‌ها بیشترین همکاری را در بخش‌های مختلف از جمله مستند و آشپزی با ما داشته‌اند. در بخش مستند هم گزارش‌هایی از خانواده‌هایی را تهیه می‌کنیم که کارآفرین هستند. در دهه فجر هم با خانواده‌هایی که فرزندانشان را در زمان انقلاب از دست دادند، صحبت خواهیم کرد.

کریمی اشاره کرد: با توجه به این‌که ایام دهه فجر هر روز با یک نام نامگذاری می‌شود، سعی می‌کنیم هر روز گزارش‌های متنوعی متناسب با این نامگذاری‌ها پخش کنیم.

اقتصاد همراه با طنز

غلامرضا بختیاری تهیه‌کننده برنامه «خونه زندگی» که از شبکه دو پخش می‌شود، درباره تغییرات این برنامه به جام‌جم گفت: بخش خواستگار من بزودی به برنامه اضافه می‌شود. در این بخش به مخاطبان توضیح می‌دهیم که تبعات یک ازدواج خوب یا بد چگونه خواهد بود.

همسایه یکی دیگر از بخش‌‌های جدید است‌. در این بخش سفرهایی به شهرها و کشورهای مختلف خواهیم داشت که به لحاظ فرهنگی به ما نزدیک هستند.

وی افزود: قلک و دستنوشته‌ها از دیگر بخش‌های جدید برنامه «خونه زندگی» است. در قلک راهکارهای مفید اقتصادی را برای خانواده‌ها بازگو می‌کنیم. در بخش دستنوشته‌ها هم نویسندگان خانم را معرفی می‌کنیم و علاوه بر این معرفی درباره کارهایی که آنها در خانه انجام می‌دهند، نکاتی را به مخاطبان می‌گوییم.

رضا داستانی تهیه‌کننده برنامه «روز از نو» که هر روز صبح از شبکه دو پخش می‌شود به جام‌جم گفت: محتوا همچون گذشته است اما به لحاظ فرم تغییراتی در دکور، گرافیک و نماآهنگ‌های برنامه خواهیم داشت. قرار است بعد از تمام شدن ماه صفر بخش طنز را اضافه کنیم.

پخش زنده ترانه‌های محلی

علی زاهدی، تهیه‌کننده برنامه «ویتامین3» با اشاره به این‌که گلچین این برنامه هر روز به مدت 20 دقیقه، ساعت 19 از شبکه سه پخش می‌شود، به جام‌جم گفت: بزودی تیتراژ و دکور برنامه تغییر می‌کند. همچنین دو تا سه بخش تازه هم به برنامه اضافه می‌شود که به جذابیت برنامه می‌افزاید.

وی ادامه داد: تصمیم داریم هر روز یک خواننده محلی به برنامه دعوت و ترانه‌های محلی را به صورت زنده پخش کنیم.

خسروی، تهیه‌کننده برنامه «طلوع» که هر روز از شبکه چهار پخش می‌شود هم درباره تغییرات این برنامه به جام‌جم گفت: قرار است تغییراتی به لحاظ فرم و محتوا داشته باشیم و نحوه پرداخت به موضوع‌ها نیز تغییر کند. همچنین مجریان جدیدی به برنامه اضافه خواهند شدو دکور هم تغییر می‌کند.

تصویرسازی خاطرات مردمی

خرمشاهی تهیه‌کننده برنامه صبحگاهی «سلام تهران» که از شبکه تهران پخش می‌شود، با اشاره به تغییراتی که این برنامه در محتوا خواهد داشت، به جام‌جم گفت: بعد از ماه صفر تغییرات در برنامه سلام تهران آغاز خواهد ‌شد. قصد داریم بخش «خاطرات مردمی» را به برنامه اضافه کنیم. مردم می‌توانند خاطرات طنزشان را درباره خواستگاری، سربازی و... برایمان بفرستند تا ما آنها را در قالب نمایش به تصویر بکشیم.

وی ادامه داد: البته بخشی از این خاطرات هم به صورت تلفنی پخش خواهد ‌شد. همچنین قرار است تعدادی مستند با موضوع ایران 1404 پخش کنیم. گفت‌وگو با نخبگان علم و صنعت از دیگر بخش‌هایی است که به برنامه اضافه می‌شود.

خرمشاهی با اشاره به طراحی بخش «جشنواره کار» گفت: در جشنواره، فیلم‌های دو دقیقه‌ای را که با موضوع کارآفرینی ساخته شده است، پخش می‌کنیم. در ایام دهه فجر برنامه فضای شادی خواهد داشت.

لطفی، تهیه‌کننده برنامه «به خانه برمی‌گردیم» با اشاره به تغییرات محتوایی و فرمی این برنامه به جام‌جم گفت: با توجه به این‌که دکور ما خانه است، به همین دلیل با شروع زمستان دکور را تغییر دادیم تا با این فصل همخوانی داشته باشد.

وی افزود: در فصل زمستان در بخش آشپزی غذاهایی مثل آش، سوپ و دم‌نوش‌ها را آموزش می‌دهیم که خوردن آن در این فصل مانع بیماری می‌شود. همچنین در بخش کارشناسی هم بیشتر به بیماری‌های فصل زمستان می‌پردازیم.

فاطمه عودباشی‌/‌گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها