در حالی‌که ولیعهد بحرین از گروه‌های مخالف این کشور می‌خواهد تا برای حل اختلافات بر سر میز مذاکره بنشینند، رهبر بزرگ‌ترین جمعیت مخالف دولت از پافشاری مردم از طریق اعتراضات برای تحقق خواسته‌های خود خبر می‌دهد.
کد خبر: ۵۲۱۷۷۳

به گزارش مهر، شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین با تاکید بر این‌که مردم هرگز از مبارزات خود دست نخواهند کشید، برگزاری تظاهرات را حق مشروع و مطابق با معاهدات بین‌المللی دانست.

شیخ علی سلمان افزود: مردم در بحرین تصمیم گیرنده هستند و احدی نمی‌تواند برای ما تصمیم‌گیری کند؛ زیرا مردم بیدار شده‌اند و زمان سلطه‌گری سپری شده است. وی بار دیگر با تاکید بر هدف مخالفان و مردم، گفت: دموکراسی به این مفهوم نیست که جمعی بر دیگران حکومت کنند. ما بارها گفته‌ایم که به دنبال دولت دینی یا طایفه‌ای نیستیم.

سلمان همچنین از دولت و نیروهای امنیتی بحرین درخواست کرد از محاصره مناطق مهزه و ستره دست بردارند، حملات به منازل در ساعات اولیه بامداد را متوقف کنند، به آزادی بیان بها بدهند، زندانیان سیاسی را آزاد کرده و به مردم اجازه برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز بدهند.

وی خطاب به رژیم گفت: از بازداشت مخالفان به سبب طرح دیدگاه‌هایشان دست بردارید و محاکمه‌ها را متوقف کنید، زنان را بازداشت نکنید، به تبعیض‌ها بر اساس دین و عقیده پایان دهید، از ایجاد رعب و وحشت در میان مردم خودداری کنید، زیرا دیگر مردم ما از شما نمی‌هراسند.

دیگر علمای سرشناس بحرین نیز نسبت به ادامه خشونت‌ها علیه مردم هشدار می‌دهند. از جمله این افراد شیخ عیسی قاسم، از مراجع شیعیان این کشور است که در خطبه نماز جمعه اقدام مجدد مقام‌های بحرینی در حمله به مساجد و ویران کردن آنها را بشدت محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در حقیقت توهین به دین و ارزش‌های دینی به شمار می‌رود و به مثابه اقدامی توهین‌آمیز و تحریک وجدان مسلمانان است. از سوی دیگر، روز جمعه مردم معترض این کشور در تظاهراتی تحت عنوان «جمعه آزادی سرخ» خواستار برکناری مقامات بحرینی از جمله نخست‌وزیر این کشور شدند که بیش از 38 سال است بر مسند قدرت حضور دارد.

در این میان، سلمان بن حمد آل‌خلیفه، ولیعهد بحرین جمعه شب در سمیناری در وزارت خارجه، گفت‌وگو با مخالفان با هدف حل بحران این کشور را خواستار شد.

وی اظهار کرد: من ولیعهد بحرینِ سنی یا شیعه نیستم، بلکه ولیعهد تمامی کشور هستم.

در یک خبر دیگر اعلام شد ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلستان روز جمعه برای حضور در نشست سالانه موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی وارد منامه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها