رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران از سروصداهای تحریم نخواهد هراسید، گفت: پیشرفت ملت ایران به تحریم چهار قلم کالا بستگی ندارد و راه خود را با قدرت ادامه می‌دهد. این سر و صداها بر ملت ایران هیچ تأثیری نخواهد گذاشت و 10 سال دیگر این حرف‌ها تبدیل به لطیفه خواهد شد که مردم به آن خواهند خندید.
کد خبر: ۵۲۱۶۵۵

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی کشورمان صبح امروز سه شنبه در مراسم افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت با اشاره به اینکه افتتاح و ساخت واحد جدید این نیروگاه کار ارزشمندی در بخش صنعت انرژی کشور است، گفت:‌ تحول، آبادانی و سازندگی در کشور نیازمند انرژی است.صنعت و تولید، بدون انرژی معنا ندارد و در کنار این انرژی برق جزو پاک‌ترین انرژی‌ها در دنیاست.

وی افزود: تاریخچه صنعت برق در کشور بسیار افتخارآمیز است ما در گذشته خاموشی‌هایی داشته‌ایم اما با پیشرفت صنعت برق دیگر چنین اتفاقاتی روی نخواهد داد.

رئیس جمهور گفت‌: البته شبکه برق بسیار عظیم است وسعت کشور ما هزاران کیلومتر است و ممکن است یک اشکال کوچک سبب قطعی برق شود، اما با همکاری و تلاش دوستان خوبمان در صنعت برق دیگر کمبود انرژی در داخل کشور نداریم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها در کل کشور به اندازه 30 سال گذشته و در مواردی به اندازه 50 سال گذشته است گفت:‌به عنوان مثال در صنعت سیمان ظرفیت تولید کشور در سال 84 ، 32 میلیون تن بود اما هم‌اکنون ظرفیت تولید سیمان به بیش از 80 میلیون تن رسیده است.

وی افزود: ظرفیت تولید فولاد دو برابر شده است، ظرفیت تولید برق به بیش از 5/1 برابر افزایش یافته است، ظرفیت تولید آلومینیوم، مس دو برابر شده است. در بخش تولید کاشی و سرامیک ظرفیت تولید به بیش از 4 برابر افزایش یافته است و ما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کشور در بخش لوازم خانگی هستیم.

رئیس جمهور ادامه داد: بالاخره رسیدن به سطح بالای رفاه و همچنین توسعه صنایع در داخل کشور نیازمند انرژی است. شما در داخل خانه‌های مردم را ببینید با یک بررسی کوتاه متوجه می‌شوید که تعداد لوازم برقی دو برابر شده است.

وی افزود: طبق سخنان آقای نامجو ظرفیت تولید برق در داخل کشور بیش از 29 هزار مگاوات افزایش یافته است و به 67 هزار مگاوات رسید و انشاءالله تا پایان دولت دهم این میزان از 38 هزار مگاوات عبور خواهد کرد که کار بسیار بزرگی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هم‌اکنون در 24 هزار مگاوات از ظرفیت تولید برق کشور به شیوه گازی امکان نصب واحدهای بخار نیز برای تولید برق وجود دارد، گفت: انشاءالله با نصب این واحدها میزان بهره‌وری نیروگاه‌های کشور از 35 درصد به 50 درصد خواهد رسید.

احمدی‌نژاد گفت: هم‌اکنون ظرفیت مناسبی در تولید برق و صادرات آن وجود دارد و امکان صادرات آن به کشورهای مختلف نیز هست و وزارت نیرو به 5 کشور منطقه نیز برق صادر می‌کند.

وی با اشاره به تلاش برخی از کشورها برای تحریم ایران در بخش صنایع برق گفت: این حرف‌های بچگانه که توهین به ملت ایران محسوب می‌شود به هیچ عنوان پذیرفته نیست، آنها فکر می‌کنند که ملت ایران به 4 قلم کالا و بحث ارز وابسته است، آنها نمی‌فهمند که هر زمان ملت ایران اراده کند، می‌تواند تمام این موانع را پشت سر بگذارد.

رئیس جمهور ادامه داد: این سر و صداها بر ملت ایران هیچ تأثیری نخواهد گذاشت و 10 سال دیگر این حرف‌ها تبدیل به لطیفه خواهد شد که مردم به آن خواهند خندید.

احمدی‌نژاد گفت:‌افراد بسیاری بودند که تلاش کردند ملت ایران را در طول تاریخ محو کنند، اما خود آنها محو شده‌اند و ملت ایران باقی مانده است.

وی افزود:‌ دلیل اصلی این موضوع این است که ملت ایران همیشه به خود اکتفا کرده است. ما باید با تدبیر و تلاش خودمان ایران را بسازیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ظرفیت ملت ایران ده‌ها برابر سطح کنونی است، گفت: چند سال پیش با مشکلاتی که در بحث باران بوجود آمد، کشور دچار مشکل برق شد، اما ما با اتکا به خود توانستیم این مشکل را حل کنیم. ایران باید در تمامی عرصه‌ها پیشتاز باشد و ملت ایران توانایی چنین کاری را دارد.

احمدی‌نژاد در پایان از همه دست‌اندرکاران صنعت برق و متولیان توسعه نیروگاه در داخل کشور تشکر کرد.

همچنین مجید نامجو وزیر نیرو پیش از سخنرانی رئیس جمهور با ارائه گزارشی با اشاره به تحریم‌های کشورهای غربی علیه ایران در صنعت تولید برق، گفت: به لطف خداوند ایران از تحریم‌ها در بخش صنعت برق عبور کرده است.

همچنین وزیر نیرو از بارندگی مناسب در سال جاری کشور و پراکندگی آن در تمام سطح کشور خبر داد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها