برقی کردن خط آهن محورهای گرمسار- گرگان، تهران - مشهد و ساخت خط آهن محور قزوین - رشت - آستارا در مذاکرات راه آهن جمهوری اسلامی ایران با مقامات راه آهن روسیه مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۲۱۳۷۴

عباس نظری مدیرکل امور سرمایه گذاری و بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تشریح آخرین وضعیت مذاکرات با کشور روسیه برای برقی کردن پروژه های ریلی در ایران اعلام کرد.

وی گفت: پس از بهره برداری از پروژه برقی کردن محور تبریز - آذرشهر، در جلسه ای با مدیرعامل راه آهن روسیه، برقی کردن خط آهن محورهای مختلف مورد مذاکره قرار گرفت.

وی با بیان این که بحث برقی کردن محور گرمسار - گرگان از جمله محورهای مورد مذاکره بود، گفت: در این جلسه مقرر شد تیم کارشناسان روسی پس از بازدید این پروژه، پیش نویس قرارداد مطالعات برقی کردن آن را ارائه کند و پس از حصول توافقات لازم، بلافاصله اقدامات برای مطالعات اجرایی آغاز شود.

مدیر کل امور سرمایه گذاری و بین‌الملل راه‌آهن با بیان این که بعد از اتمام مطالعات، در زمینه ساخت راه آهن به مذاکره خواهیم نشست، گفت: هم اکنون این قرارداد ارائه شده و کارشناسان در حال بررسی آن هستند.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک این مهم نهایی شده و بر سر جزییات با هیات روسی مذاکره شود.

نظری مذاکره در مورد همکاری در زمینه ساخت خط آهن قزوین - رشت - آستارا را از دیگر محورهای مورد بحث با روس‌ها اعلام کرد.

وی همچنین گفت: با توجه به این که محور رشت - قزوین جزو طرح های مهر ماندگار است، امیدواریم تا پایان دولت دهم این پروژه به بهره برداری برسد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها