بازتاب‌های خبر شکار پهپاد آمریکایی توسط نیروهای سپاه ادامه دارد

قدردانی نمایندگان مجلس از سپاه پاسداران

205 نماینده مجلس شورای اسلامی دیروز با امضای بیانیه‌ای از سپاه پاسداران در ارتباط با شکار یک فروند پهپاد آمریکایی بر فراز سواحل جنوبی کشورمان قدردانی کردند.
کد خبر: ۵۲۱۱۳۶

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ در بیانیه نمایندگان که در جلسه علنی دیروز قرائت شد، آمده است: اینک که براثر توانمندی‌های بالای فرزندان جان برکف ایران اسلامی، سطح علمی و فناوری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران موجبات اقتدار روزافزون و کارآمدی باز دارنده در همه ابعاد دفاعی را فراهم کرده است و آثار آن در تولیدات و تجهیزات نظامی بخوبی مشهود است و شکار پهپادهای مهاجم کشورهای استکباری و مدعی پیشرفت، تنها یک نمونه کوچک از توانمندی نیروهای نظامی ایران است، بر خود لازم می‌دانیم از تلاش‌های شبانه‌روزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، ارتش جمهوری اسلامی، همه قوای نظامی و انتظامی بویژه نیروی دریایی سپاه که هوشیاری، اقتدار و توانمندی خود را به منصه ظهور رسانده‌اند تشکر و قدردانی کنیم و حمایت مجلس را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر قوای نظامی در مقابله با توطئه‌های نظام استکباری اعلام داریم.

شکار پهپاد، موفقیت بسیار مهم ایران از نگاه تحلیلگران

باوجود گذشت یکی دو روز از انتشار خبر شکار این پهپاد آمریکایی به دست نیروهای سپاه، بازتاب‌این خبر همچنان ادامه دارد و تحلیلگران موفقیت ایران را در شکار این پهپاد جاسوسی آمریکا بسیار مهم می‌دانند؛ بخصوص این‌که ارتش آمریکا بتازگی اعلام کرده بود عملیات جاسوسی خود را علیه رآکتور هسته‌ای بوشهر افزایش داده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از پرس‌تی‌وی، نادر مختاری روزنامه‌نگار و مفسر در لندن گفت: این پهپاد به جدیدترین فناوری‌ها مجهز است و دائم نیز روزآمد می‌شود.

یکی از فناوری‌های نصب‌شده روی این پهپادها، تجهیزات راداری بسیار کوچک و در عین حال بسیار قدرتمند و حساس است که نانوسا نام دارد که سال 2009 نصب شده است.

اگر این سامانه راداری روی پهپادی که ایران شکار کرده است، وجود داشته باشد اهمیت این رخداد را دو چندان می‌کند، زیرا فناوری این رادار فقط در انحصار آمریکاست و فناوری آن بسیار پیشرفته است.

این نخستین بار نیست که پهپادهای آمریکا در منطقه تنش ایجاد می‌کنند.

ماه گذشته جت‌های جنگنده سپاه پاسداران یکی دیگر از پهپادهای متجاوز آمریکا را رهگیری و آن را مجبور به خروج از آسمان ایران کرد.

حدود یک سال پیش نیز ایران یکی از پهپادهای رادارگریز و پیشرفته آمریکا را که در ماموریت جاسوسی بود، در حالی که 220 کیلومتر وارد ایران شده بود، در شرق کشور سالم به زمین نشاند. بعلاوه آمریکا تاکنون با حملات غیرقانونی پهپادهای خود هزاران غیرنظامی را در چند کشور از جمله پاکستان، افغانستان و یمن به‌قتل رسانده است.

کاوه افراسیابی، نویسنده در بوستون آمریکا گفت: این اتفاق شاهد دیگری بود بر این مدعا که ایران با قدرت غرب یاغی طرف است که فقط در حرف مدعی احترام به قوانین بین‌المللی است، اما هیچ ابایی از نقض قوانین بین‌المللی و استقلال و حریم سرزمینی و حاکمیتی کشورهای دیگر ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها