مدیرکل استاندارد استان تهران از مخالفت با تولید طلای 14 عیار خبر داد و گفت: ‌با هرگونه تخلف در تولید طلا بشدت برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۵۱۶۰۹۸

مسلم بیات دیروز در مصاحبه با خبرنگار جام جم، با بیان این‌که سازمان ملی استاندارد پیشنهاد تولید طلای 14 عیار را تائید نکرده است، افزود: تولید طلا در کشور ما با عیار 18 و 24 صورت می‌گیرد و استاندارد پایه، همان طلای 18 عیار است.

وی گفت: اگر طلا با عیار 14 تولید شود، از فلزات دیگر هم استفاده خواهد شد که این موضوع احتمال تخلف را افزایش می‌دهد و نمی‌توان به آن طلا گفت.

مدیرکل استاندارد استان تهران خبرهای منتشر شده درباره تولید طلای 14 عیار را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر استاندارد طلای 18 عیار در کشور اعمال می‌شود.

بیات گفت: برخی افراد با توجه به تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی خواستار کاهش عیار طلا و قیمت آن با هدف تقویت قدرت خرید شهروندان شده‌اند که این موضوع تائید نشده است.وی با اشاره به این‌که 35 تولیدکننده صنعتی طلا در استان تهران فعال هستند، گفت: برای همه محصولات طلا در تهران کد رهگیری صادر می‌شود و تاکنون 1200 کد رهگیری صادر کرده‌ایم و باتشکل‌های بخش خصوصی هم در این زمینه هماهنگی خوبی داریم.وی تصریح کرد: تغییر عیار طلا باعث افزایش مشکلات مردم می‌شود و احتمال تقلب و تخلف هم زیاد خواهد بود.بیات از شهروندان خواست هنگام خرید طلا حتما برگه فروش دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: آمار استانداردهای کشور امسال به 22 هزار واحد می‌رسد که استانداردهای تست خودرو و نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های خودرو را هم در بر می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها