آزادی زندانیان ، دلجویی یتیمان و اطعام نیازمندان

چشمان کودک یتیم دریا بود ، نه از اشک ، از شوق و احساس گرمای دستانی حامی که او را نمی شناخت اما او آنها را لمس می کرد.
کد خبر: ۵۰۹۴۲

امسال نیز کمیته امداد امام خمینی (ره) در بیست و یکم ماه مبارک رمضان طرح اکرام ایتام را برای 540 هزار کودک یتیم تحت پوشش این نهاد اجرا می کند.منصور قمشه ، مدیر روابط عمومی کمیته امداد می گوید: از 540 هزار کودک یتیمی که تحت پوشش کمیته هستند 250 هزار نفر زیر 10سال سن دارند.وی می افزاید: در 6 مرحله ای که این طرح اجرا شده است ، مردم حامی 100 هزار کودک شدند که از این بین یک خیر حامی 4000 کودک است .وی ماه مبارک رمضان را به بهار انفاق تشبیه می کند و می گوید: حامیان کودک یتیم می توانند با ماهیانه حداقل 10هزار تومان از کودکی حمایت کنند که یا خانواده او در قید حیات نیستند و یا توانایی حداقل های زندگی او را ندارند. براساس آمارهای موجود کمیته امداد ، طرح اکرام ایتام توانسته است موجب توانمندی کودکان شده و توانسته است یکهزار دانش آموز «استعدادهای درخشان» را رشد دهد و بعید نیست اگر با همت مردم و حمایت نیکوکاران 540 هزار کودک دیگر تحت پوشش کمیته نیز از حامی برخوردار شوند ، استعدادهایشان شکوفا شود.

اطعام نیازمندان

در این ماه نیازمندان نیز اطعام خواهند شد. به گفته قمشه ، از 15 ماه مبارک تا بیست و یکم ، هفته اطعام نیازمندان است و آنها از سفره های خیرین بهره مند می شوند. براساس آمار کمیته امداد امام خمینی (ره) ، سال گذشته 2 میلیون نفر از نیازمندان کشور ، میهمان سفره های افطار خیرین بودند.

آزادی محکومان مالی نیازمند

زندانیان دیه نیز در این ماه می توانند امیدوار باشند که در صورت داشتن شرایط لازم ، با کمک نیکوکاران و کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانه بازگردند. داوود شهامی ، یکی از مسوولان ستاد دیه کمیته امداد امام خمینی (ره) دراین باره می گوید: کمیته امداد تا سقف 6 میلیون تومان از دیه را پرداخت کرده و بقیه تا 24 میلیون حق دیه را خیرین می توانند پرداخت کنند. وی با اشاره به این که تاکنون 8400 زندانی نیازمند با اجرای این طرح آزاد شده و به آغوش خانواده ها بازگشته اند ، می گوید: کسانی هستند که توان پرداخت 300 هزار تا 10 میلیون تومان را ندارند و سالهاست در زندان به سر می برند و کمیته امداد با شناسایی این افراد ، شناسنامه ای از زندگی آنها تهیه کرده و در اختیار نیکوکاران و خیرین قرار می دهد تا هر مبلغی که می خواهند کمک کنند. شهامی می افزاید: در ماه مبارک رمضان سال گذشته 163 زندانی در استان تهران با کمک خیرین آزاد شده اند و امسال نیز در عید سعید فطر گلریزان را برای آزادی زندانیان اجرا می کنیم. ستاد دیه کمیته امداد ، سال گذشته 5 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان هزینه کرده است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها