دخترم! در روز تولدت، توفیق حضور در جبهه حق علیه باطل را داشتم لذا موفق به دیدار تو نشدم؛ به این زودی هم امکان دیدار تو را ندارم یا شاید هم کلاً موفق به دیدار تو نشوم.
کد خبر: ۵۰۲۱۱۶

 سردار شهید «غلامرضا صالحی» متولد سال 1337 در نجف آباد اصفهان، در سال 1366 به عنوان جانشین لشکر 27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه) منصوب شد؛ سابقه حضور او در جبهه‌ها به نخستین روزهای جنگ باز می‌گردد؛ وی تا آخرین روزهای مقاومت در جبهه حضور داشت تا اینکه در  22 تیرماه 67 در تنگه ابو‌قریب به شهادت رسید.

غلامرضا صالحی از معدود فرماندهانی بوده که دارای یادداشت‌های روزانه است؛ آن چه خواهید خواند،  یادداشت روزانه شهید صالحی در هشتم اسفند سال 64 است که برای سومین دخترش به یادگار گذاشته است.

***

صبح امروز پس از چند روزی که درگیر عملیات «والفجر 9» بودم، فرصتی پیش آمد تا با خانواده‌ام تماس تلفنی بگیرم و از طریق مادرم مطلع شدم که خداوند سومین فرزند را روز پنجشنبه هفته قبل (یک اسفند) به ما عطا کرده است. از قبل انتظار می‌کشیدیم که خداوند پسری را به ما عنایت کند؛ ولی مصلحت او نبود و سومین دختر را عطا کرد که ما هم راضی به رضای خداوندیم. با شنیدن این خبر خوشحال شدم و به ذهنم رسید تا او را ببینم، ولی از آنجا که درگیر عملیات هستم و این مهم‌تر است، اطلاع دادم که در فرصتی مناسب به دیدار آنها خواهم رفت.

مادرم در مورد نام او پرسید، فرصتی خواستم تا فکر کنم. در همان حال به ذهنم رسید، حال که در زمان تولد فرزند، پدرش در هجرت است، نامش را «هاجر» بگذارم که نامی است زیبنده. با مادرش مشورت کردم، او هم موافق بود. بدین ترتیب، نام هاجر بر او گذاشتیم. ان‌شاءالله نام مادر حضرت اسماعیل(ع) زیبنده او باشد. امید که در آینده بتواند مادر و همسری چون او باشد و افتخاری برای اسلام و قرآن و پدر و مادرش باشد.

هاجر، فرزندم، سلام! همان‌طور که یادآور شدم، در روز تولدت، توفیق حضور در جبهه حق علیه باطل را داشتم، لذا موفق به دیدار تو نشدم. به این زودی هم امکان دیدار تو را ندارم و یا شاید هم کلاً موفق به دیدار تو نشوم و خداوند خواست تا به پیشگاهش بروم. با مادرت و عده‌ای از دوستان مشورت کردم و نام تو را «هاجر» گذاشتیم، ان‌شاءالله که وظیفه خود را در انتخاب نامی خوب انجام داده باشیم.

اما انتظاری که از تو و خواهرانت دارم، اینکه در آینده جز توجه به رضای خداوند، احکام اسلام، مبارزه در راه قرآن و اهل بیت، نیت دیگری نداشته باشید، که این صلاح دنیا و آخرت شماست و عاقبت به خیری پدر و مادرتان، افتخار و آبرو برای مردم و دوستان و آشنایان. فرزند عزیزم، انشاءالله همیشه موفق و مؤید باشی. والسلام.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها